شناسهٔ خبر: 47716876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اقبالی:

استفاده از فرصت‌ها مقابل عراق حیاتی است

کارشناس فوتبال کشورمان استفاده از سیستم چرخشی در ترکیب بازیکنان را هوشمندانه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فدراسیون فوتبال، مسعد اقبالی در ابتدا گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی که در بحرین وجود دارد، به وضوح پیدا است که بازیکنان به شرایط عادت کردند و راحت‌تر بازی می‌کنند.

مدرس کفندراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: در بازی امشب مقابل کامبوج تغییراتی را در ترکیب تیم ملی شاهد بودیم. هر مربی آگاهی به خوبی می داند که وقتی چند بازی را در پیش دارد، باید سیستم چرخشی را در دستور کار قرار بدهد و بر اساس قوت و ضعف تیم حریف بازیکنان را به میدان بفرستد. خوشبختانه اسکوچیچ تا الان به خوبی این کار را انجام داده است و بازیکنان به کار گرفته شده مقابل کامبوج نیز نمره قابل قبولی کسب کردند.

اقبالی افزود: تیم کامبوج از نظر میانگین قد و سنی در سطح پایین تری به نسبت ما قرار داشت. در بازی قبل با 14 گل این تیم را شکست داده بودیم و می‌دانستیم که این بازی نیز به نفع ما تمام می شود. سرمربی تیم ملی در این بازی سعی کرد آرایش چهار-چهار-دو را در زمین داشته باشیم.

این کارشناس با تاکید بر لزوم توجه به نیمه خالی لیوان با وجود کسب پیروزی، گفت: چیزی که برای من مهم است و هر مربی باید پس از کسب پیروزی به بررسی آن بپردازد، این است که چرا 10 گل دیگر را نزدیم. تیمی که خودش را به آسانی به یک سوم دفاعی حریفی مانند کامبوج می‌رساند باید به این جزییات دقت کند که چه بازیکنانی و چند تعداد به حمله اضافه شدند و آیا پاس و ضربه آخر دقیق بوده است یا خیر. از نظرم در این بازی فرصت سوزی داشتیم و تا پیش از بازی با عراق باید به اینگونه جزییات توجه شود.

اقبالی تصریح کرد: بازیکنانی که در حمله فعال هستند همه آنها هم در زمین و هم در هوا بازیکنان قدرتمندی هستند. طارمی و عزت‌الهی و آزمون و دیگر بازیکنانی که اضافه می شوند به آسانی گل می‌زنند و در صورتی که ارسال از جناحین با دقت بیشتری انجام شود به آسانی گلزنی می‌کنند.

وی در خصوص بازی حساس تیم ملی مقابل عراق گفت: به نظرم سیستم چهار-دو-سه-یک را می‌توانیم در بازی با عراق اجرا کنیم و موثر تر ظاهر شویم. در خط هافبک هم می توانیم تغییراتی داشته باشیم و کمربند میانی را تقویت کنیم. در طول این چند بازی هرگاه جهانبخش و قدوس به زمین آمدند، با تجربه‎ای که از فوتبال خارج از کشور بدست آوردند با حضور طارمی یا آزمون در جلو به عنوان تارگت بسیار خوب عمل کردیم. باید دقت کنیم که عراق از قدرت فیزیکی و دوندگی و قدرت دریبل تیم خوبی است و باید در کانال میانی دقت کنیم تا هم دفاع و هم حمله را در عمل با 5 بازیکن بازی کنیم. این روش یکی از مزیت‌های بکارگیری سیستم چهار-دو-سه-یک در بازی با عراق باشد.

مربی اسبق تیم استقلال افزود: تیم کامبوج برای محک زدن کلیه نکات تیم مناسبی نبود، اما می‌توانستیم برای بازی با عراق برخی نکات را تمرین کنیم. از این نظر کامبوج مناسب نبود که وقتی تیمی به آسانی گل می‌زند دیگر از اصول فاصله می گیرد و باعث شد در همه دقایق به اصول تاکتیکی نپردازیم. هرچند در دقایقی این کار را کردیم. اگر در بازی با عراق توجه کافی به اصول دفاعی و حمله نداشته باشیم، فرصت ها را از دست می دهیم. در حالی که در بازی‌های نزدیک در برابر تیمی مانند عراق استفاده از فرصت‌ها حیاتی است.

اقبالی در پایان گفت: آرزوی قلبی ما پیروزی تیم ملی در همه بازی‌ها است که برای تحقق آن باید دقت بیشتری داشته باشیم. ما بهترین تیم ملی را در سال های اخیر داریم و لژیونرهای زیادی در تیم حضور دارند که باید با استفاده از آنها نتیجه را به نفع خودمان رقم بزنیم و کاملا خودمان را آماده کنیم که پس از صعود باید با تیم‌های بزرگتری مانند کره جنوبی و ژاپن بازی کنیم. در حال حاضر بازیکنان به درک متقابل رسیدند و آگاهی و شناخت خوبی از هم در پست ها پیدا کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما