شناسهٔ خبر: 47716764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانسون: رهبران گروه هفت فرصت مهمی برای رفع مشکل کرونا دارند

تهران- ایرنا- نخست وزیر انگلیس جمعه شب اعلام کرد که رهبران اجلاس گروه هفت فرصتی مهمی برای همکاری با یکدیگر به منظور رفع مشکل همه گیری کرونا دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سی ان ان، بوریس جانسون با بیان اینکه رهبران گروه هفت برای حمایت از بهبود اقتصاد جهانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد گفت، اجلاس سالجاری این گروه فرصت مهمی برای یادگیری از اشتباهات صورت گرفته در مقابله با همه گیری ویروس کرونا است.

جانسون افزود: باید مطمئن شویم که برخی از خطاهایی را که طی ۱۸ ماه گذشته مرتکب شده‌ایم تکرار نخواهد شد. اکنون اجازه دهیم تا اقتصاد بهبود یابد و فکر می‌کنم آنها توانمندی بازگشت بسیار قوی دارند.

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: دلایل مختلفی برای خوش بینی (دراین زمینه) وجود دارد، اما بسیار مهم است که ما اشتباهات آخرین بحران بزرگ رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۸ را تکرار نکنیم، زمانی که بهبود در همه بخش‌های جامعه یکنواخت نبود.

جانسون در مورد همه گیری کرونا و تبعات آن بر جامعه جهانی گفت: اشتباه رخ داده در این همه گیری این است که نابرابری‌ها ممکن است ادامه داشته باشد. ما باید مطمئن شویم همانطور که بهبود می‌یابیم، در جوامع خود به سطح بالاتر و ساختار بهتری دست یابیم.

چهل‌وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعدازظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورنوال" جریان دارد نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. در پایان این نشست قرار است بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.

محور اصلی اجلاس این دوره، احیای اقتصاد جهان پس از همه‌گیری کرونا عنوان شده که در ۶ جلسه کاری طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

نظر شما