شناسهٔ خبر: 47716691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اذعان مسکو به شکرآب بودن روابط با اتحادیه اروپا

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در تشریح روابط این کشور با اتحادیه اروپا، وضعیت را ناهنجار خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با اشاره روند نزولی روابط این کشور با اتحادیه اروپا، تاکید کرد: روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا در وضعیت ناهنجار قرار دارد.

این دیپلمات روس، ادامه داد: مسکو آماده ورود به گفتگو پیرامون طیف وسیعی از مسائل در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: البته منظور از این گفتگو، گفت‌وگویی است که مبتنی بر مساوات و احترام متقابل باشد.

چیزوف گفت: مسئولان اتحادیه اروپا در حال انجام بررسی‌های راهبردی در خصوص روابط با روسیه هستند و زمانی که این بررسی آماده شد قادر هستیم تا به صورت اساسی به ارزیابی آن بپردازیم.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا ادامه داد: احیای روابط روسیه و اتحادیه اروپا امکان‌پذیر است، اما باید توجه داشت که این توافق در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد.

چیزوف با بیان اینکه این امر در سطح تئوری کاملا امکان‌پذیر است، افزود: امیدوارم که دیر یا زود به این وضعیت برسیم.

اختلافات میان اتحادیه اروپا و روسیه بر سر مسائل مختلف از جمله تحولات اوکراین و دستگیری «الکسی ناوالنی»، بوجود آمده است و روابط این دو را مملو از تنش کرده است.

پیش از این،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه، در اظهاراتی از واکنش مسکو به اقدامات جدید و غیردوستانه اتحادیه اروپا خبر داد و تأکید کرد که بسیاری از سیاستمداران در اروپا متوجه شده اند که سیاست‌های مقابله‌ای نتیجه‌ای ندارد.

او با اشاره به اینکه روسیه همچنان علاقه‌مند به همکاری عادلانه و منصفانه با اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن است، افزود: «اما به این معنی نیست که ما اقدامات جدید خصمانه و دخالت در امور داخلی کشورمان و گفت‌وگو از موضع قدرت این اتحادیه را بدون پاسخ خواهیم گذاشت.»

از سوی دیگر،نس استولتنبرگ  دبیر کل ناتو نیز اعلام کرده است که این نهاد بین‌المللی آماده همکاری با روسیه از راه کانال‌های ارتباطی موجود است.

وی گفت: «روسیه تاکنون پاسخ مثبتی به پیشنهاد ما برای برگزاری نشست شورای روسیه-ناتو نداده است.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما