شناسهٔ خبر: 4771512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس مازندران:

هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس مازندران گفت: هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملتی است که درس آموخته مکتب امام حسین(ع) و دانشگاه عاشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ نشر و آثار دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه ستاد گرامیداشت روز سوم خرداد و بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با بیان این که هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملتی است که درس آموخته مکتب امام حسین(ع) و دانشگاه عاشوراست، گفت: ثمره این دانش آموختگی حماسه سوم خرداد با جلوه پیروزمندانه اسلام علیه کفر جهانی است و آزاد سازی خرمشهر نشانه ای از حفظ تمامیت ارضی و اقتدار ملی ایران اسلامی است.

 

سردار ملکی با بیان این که این اقتدار در سایه هدایت و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و ایثار و حماسه عظیم فرزندان این مرز و بوم تحقق یافت، اظهارداشت: به پاس این پیروزی بزرگ امروز کشور تحت زعامت مقام معظم رهبری بعنوان تکیه گاه مطمئن ببرای مقابله با هجمه فرهنگی، دینی، جنگ نرم و سخت دشمنان، مقتدرانه به پیش می رود و ادامه این روند موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و مسلمانان جهان خواهد بود.

 

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری اذعان داشت: امیدواریم در سایه همدلی مردم حماسه هشت  سال دفاع مقدس بتوانیم در سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر طبق سال های گذشته شاهد برنامه های جذاب و متنوع در استان باشیم.

 

ملکی با بیان این که 48 دستگاه اجرایی و 22 فرمانداری عضو این ستاد هستند، افزود: هشت  کمیته فرهنگی، اطلاع رسانی، سپاه و بسیج، نظارت و بازرسی، بانوان، مردمی، ایثارگران و ورزش و جوانان در این ستاد فعالیت می کنند.

 

مدیر بنیاد حفظ آثار مازندران با بیان این که رده های مقاومت سپاه سه هزار و 500 برنامه با سی عنوان در این روز دارد، گفت: حدود پنج هزار پایگاه مقاومت در سطح استان فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این که در 78 نقطه استان 232 شهیدگمنام دفن شده اند و با اشاره به اینکه در استاه های دیگر کشور به نام شهرهای دفاع مقدس میادین یا خیابانی نامگذاری شده است، افزود: از شهردار ساری خواستار نامگذاری میدان بیت المقدس بجای میدان ولی عصر شده ایم.

 

علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در جلسه ستاد گرامیداشت روز سوم خرداد و بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)در سالن شماره یک استانداری مازندران زیباترین تجلی لطف خداوند به ملت ایران جمله امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد، است.

 

یونسی یکی از الطاف خداوند را آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد و گفت: مظلومیت نظام جمهوری اسلامی همین بس که 37 کشور جهان مستقیما درگیر جنگ با ایران بودند.

 

وی با بیان این که امروز حکومت عراق از جمهوری اسلامی التماس می کند که این کشور را از شر داعشی ها نجات دهد، اظهارداشت: در حال حاضر در بیشتر کشورهای خاورمیانه جنگ و درگیری وجود دارد و ایران جزو معدود کشورهایی است که امنیت واقعی در آن وجود دارد.

 

یونسی با بیان این که وظیفه همه آحاد جامعه برگزاری برنامه های پاسداشت سوم خرداد به بهترین وجه عنوان کرد و افزود: پاسداشت سوم خرداد پاسداشت از عزت، شرف، شرافت و فخر ایران اسلامی است./950/پ202/ب1

نظر شما