شناسهٔ خبر: 4771494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹ دی-قدیمی | لینک خبر

مسئولان از هدف اصلی قانون هدفمندی غافل نشوند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمایت از تولیدات کشاورزی و صنعتی را بنیان استقلال و خوداتکایی کشور خواند و گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای هدفمندی یارانه‌ها، حمایت جدّی و اساسی از تولید در بخش صنعت و کشاورزی بوده است و مسئولان و مجریان نباید از رسیدن به این هدف بزرگ غفلت کنند.

صاحب‌خبر -

ئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان کارگران و مسئولین تشکل‌های کارگری، این قشر عزیز را زحمت‌کش‌ترین و قانع‌ترین قشرهای نظام جمهوری اسلامی خواند و تأکید کرد: کارگران قبل از انقلاب، بار بزرگی برای به ثمر رساندن نهضت مردم ایران بر دوش داشتند و پس از انقلاب اسلامی نیز با حفظ و حراست از سنگرهای تولید، بنیان‌های کشور را بیمه کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به مناسبت هفته کارگر سخن می‌گفت، با اشاره به دو مناسبت مهم این هفته برای معلمان و کارگران، این دو بخش را از اساسی‌ترین بخش‌های جامعه خواند و گفت: قشر کارگر و معلم‌ها در تمام طول سالیان پس از انقلاب بدون ادعا، یار و یاور نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

ایشان تصریح کرد: در ایثار و فداکاری این دو قشر معزز همین بس که مشکلات و کمبودها را همواره تحمل کرده و با نجابت کامل، امام، رهبری، انقلاب و نظام اسلامی را پشتیبانی نموده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم امنیت شغلی و پرداخت حقوق را از جمله دغدغه‌های هول‌انگیز همیشگی کارگران خواند و با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند در مسیر اجرای این طرح بزرگ، کمترین آسیب به قشر ضعیف به‌خصوص کارگران و کشاورزان وارد شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمایت از تولیدات کشاورزی و صنعتی را بنیان استقلال و خوداتکایی کشور خواند و گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای هدفمندی یارانه‌ها، حمایت جدّی و اساسی از تولید در بخش صنعت و کشاورزی بوده است و مسئولان و مجریان نباید از رسیدن به این هدف بزرگ غفلت کنند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به وجود ساختارهای انسانی، مادی، زیربنایی و جغرافیایی مناسب و فراوان در کشور تأکید کرد: در مقطع کنونی با اصلاح روش‌های مدیریتی در سطوح مختلف کشور و استفاده مناسب‌تر از مدیران و انسان‌های باتجربه و کاردان می‌توان امکانات بالقوه کشور را به سمت تولید و بهره‌وری بیشتر سوق داد تا در آینده دچار مشکلات بیشتر اقتصادی و اجتماعی نشویم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، واردات بی‌رویه و استفاده‌های پی‌در‌پی از ذخایر ارزی کشور در جهت اشباع بازار داخلی از کالاهای وارداتی را سم مهلک اقتصاد کشور خواند و تصریح کرد: برای احیای اقتصاد کشور راهی جز ساختن زیربناها و رسیدگی و تقویت بخش‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی نداریم، چرا که وفور منابع ارزی و ریالی کشور قطعاً همیشگی نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تشکر از تشکل‌های کارگری کشور به‌ویژه خانه کارگر و مسئولان و نمایندگان آنها تأکید کرد: قشر کارگر و مولد کشور هم‌اکنون نیازمند توجه ویژه تصمیم‌گیران و مدیران کشورند و رسانه‌های گروهی نیز همواره باید برای رفع مشکلات جامعه کارگری، به درستی وضع این قشر را در جامعه و برای مسئولان منعکس نمایند.

در ابتدای این جلسه علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور لزوم توجه جدّی قانون‌گذاران، تصمیم‌گیران و مجریان کشور را در مقطع کنونی به بخش‌های تولیدی و کارگری یادآور شد و تأکید کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها برکات بسیاری برای جامعه به همراه دارد، اما در اجرای آن هوشیاری و تیزبینی مسئولان می‌تواند از آسیب وارد کردن به بخش‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی که کارگران و کشاورزان نیز از آن متأثر می‌شوند، جلوگیری کند.

دبیرکل خانه کارگر بیکاری و عقب افتادن دستمزدها را معضل اساسی قشر ضعیف جامعه کارگری خواند و از مسئولان درخواست کرد توجه جدّی در این مورد مبذول دارند.

نظر شما