شناسهٔ خبر: 47712782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

جنجال بر سر نامزدی دختر حاج قاسم سلیمانی + جزئیات

انتقادها به کاندیداتوری نرجس سلیمانی در انتخابات شوراها ادامه دارد و بسیاری خواهان انصراف او هستند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • سوتی باورنکردنی مجری برنامه طبیب روی آنتن زنده! +فیلم جنجالی

  • مهران غفوریان و تولد عشقش! + عکس

  • دختر سعید آقاخانی سیگاری شد! ؛ در مورد سعید آقاخانی بیشتر بدانید

  • نامه دردناک سحر دولتشاهی برای معشوق از دست رفته

یکی از حاشیه‌سازترین اخبار اخیر کاندیداتوری نرجس سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی در انتخابات شوراها و قرار گرفتن در لیست شورها است. این اقدام با واکنش‌ها و انتقاداتی همراه بود و از آنجایی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که برخی از اعضای خانواده وی نیز در صف منتقدان بودند.

اول از همه سهراب سلیمانی برادر شهید قاسم سلیمانی به حضور دختر سردار سلیمانی در لیست شورای ائتلاف واکنش نشان داد و در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «عزیر برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می پنداشتند ولی غافل از اینکه شما با خدا معامله کردی و عزیر مردمت شدی. انشاالله خداوند حافظ آبرویت خواهد بود. برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می خواهم تلاش کردم اما موفق نشدم.»

فاطمه سلیمانی دختر دیگر سردار  نیز از تصمیم خواهرش برای حضور در شورای شهر انتقاد کرد و نوشت: «صفحه ام رنگ خون است. خون مظلوم شهید بابا جانم . ما شرمنده شماییم. شما به ما همیشه یاد دادید که هیچ وقت دنبال صندلی نباشیم چون صندلیه خودت میدان جنگ بود. تمام عمردم سعی کردم جتی از اسمم هم استفاده نکنم چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته میشد که اگر حتی از اسم استفاده کرید ما رو نمی‌بخشید هر کس در این راه وارد شود نه فقط شرمنده ی شما بلکه به گفته ی خودتان شرمنده و معضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»

سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد، تصویری از همین استوری را منتشر کرد و نوشت: «چقدر از این پست دلشادم. بگذارید یک سرباز برای این ملت بماند.»

واکنش‌ها اما به اینجا ختم نشد و اصولگرایان دیگری نیز در فضای مجازی به این تصمیم نرجس سلیمانی انتقاد کرده و از وی خواستند که در این امر تجدید نظر کند. مثلا علی اکبر رائفی پور سخنران معروف اصولگرا در صفحه توییتر خود نوشت: «خواهر بزرگوارم سرکار خانم نرجس سلیمانی از حضرتعالی درخواست می کنم هر چه سریعتر خبر انصراف خود از کاندیداتوری در شورای شهر را به اطلاع مردم شریف ایران برسانید.»

پرویز امینی از تحلیلگران همین جریان سیاسی نیز در این باره نوشت: «سرکار خانم نرجس سلیمانی در عرصه ای وارد شدید که شهید سلیمانی به خوبی ان را می شناخت و از ان گریزان بود. تمامی جایگاههای قدرت در ایران چه برسد به جایگاه نازل شوراها در برابر تاثیر حقیقت شهید سلیمانی بر جان ملت ایران، پشیزی ارزش ندارد. این عرصه، عرصه شما نیست، از ان بگذرید.»

مهدی عرفاتی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم نیز در توییتی نوشت: «نامزد شدن خانم نرجس سلیمانی در انتخابات حق بدیهی و طبیعی اوست، اما برای دختر حاج قاسم نه! با مشی و مرام سردار نمی‌خواند. حاج قاسم عزیز خیلی از همین حقوق بدیهی را بر خود حرام کرد و بخاطر همین مراقبه‌ها محبوب قلوب مردم شد. ان‌شاءالله خانم سلیمانی منصرف شوند.»

در این بین حواشی دیگری نیز مطرح شد. مثلا پوستری از شورای ائتلاف که در آن همه نامزدها غیر از نرجس سلیمانی عکس داشتند و با این انتقاد همراه بود که او اگر حاضر به انتشار تصویر خود نیست چطور می‌خواهد عضو شورا باشد؟! البته نامه نیوز از صحت یا ساختگی بودن این پوستر که در فضای مجازی دست به دست می‌شد اطلاعی ندارد.

برخی نیز در انتقاد از امر به بی‌تجربه و بی‌سابه بودن دختر سردار اشاره کردند. مثلا وحید اشتری نوشت: «جسارتا کسی می‌داند نفر بیستم لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برای شورای شهر، دختر محترم حاج قاسم سلیمانی رزومه قبلی فعالیت‌ها و عملکردش چیست؟»

ناگفته نماند که این اقدام نرجس سلیمانی هوادارانی نیز داشت. مثلا عبدالرضا داوری فعال سیاسی نوشت: «والله اصل و نسب و خاندان مهم است، والله اینکه سر کدام سفره بزرگ شده ای مهم است. تفکرات چپ زده و نفوذی، چهل سال است به بهانه اشرافیت ستیزی، خاندانهای بزرگ ایران که موتور توسعه جامعه ایرانی هستند را به لجن میکشند. به خانم نرجس سلیمانی که سر سفره حاج قاسم رشد کرده حتما رای میدهم».

ناگفته نماند که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز قرار دادن نرجس سلیمانی درلیست را یک بازی سیاسی و قربانی کردن او پنداشتند. این گروه بر این بارو بودند که ارائه دهندگان این فهرست خواسته‌اند تمام توجه‌ها معطوف نرجس سلیمانی شده و حواشی حول محور او شکل بگیرد تا دیگر نامزدهای حاضر در فهرست کمتر محل نقد باشند. لازم به ذکر است که درستی یا نادرسی این ادعا نیز از سوی «نامه نیوز» قابل تایید نیست.

نظر شما