شناسهٔ خبر: 47712034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفتگوی انتخاباتی با مردم خراسان جنوبی مطرح شد؛

فراهم شدن زمینه تصمیم گیری درباره‌ی ظرفیت‌های خراسان جنوبی با حضور میدانی

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ۸ سال گذشته چندین بار به خراسان جنوبی سفر کرده ام و با حضور میدانی در شهر‌های این استان با فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن آشنایی پیدا کرده ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  سعید جلیلی در گفتگوی انتخاباتی با مردم خراسان جنوبی که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز از رادیو و سیمای استانی خراسان جنوبی پخش شد گفت: خراسان جنوبی هر گاه در مقایسه با سایر استان‌ها بررسی شده، آمار و شاخص‌هایی از این استان مطرح شده که موجب افتخار بنده و دیگران بوده است. مردم خراسان جنوبی، من به خوبی با ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی استان شما آشنایی کامل دارم.

او افزود: امروز برای اداره کشور دو نوع نگاه میتوان داشت؛ یک نگاه حداقلی این که فقط بخواهیم کشور را به صورت روزمره اداره کنیم که با این نگاه کشور جهش پیدا نخواهد کرد و این نگاه برای اداره کشور کافی نیست و نگاه دوم نگاهی است که قله‌های پیشرفت را هدف قرار داده و میخواهد کشور در ۴ سال آینده جهش پیدا کند.

سعید جلیلی اظهار کرد: امروز کشور می‌تواند به یک ارتقاء و جهش دست یابد و این یک شعار نیست بلکه یک مطالعه عمیق و بررسی شده است که در اتاق‌های در بسته صورت نگرفته است بلکه با حضور در ۳۱ استان، شهر و روستا اتخاذ شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در همین ۸ سال چند بار به خراسان جنوبی سفر کرده ام و جلسات و بازدید‌ها مختلفی داشته ام و از بازدید مرز ماهیرود، جلسه در اتاق بازرگانی، مباحثه با اساتید دانشگاه، جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان و  بازدید از شهر‌های مختلف خراسان جنوبی به این جمع بندی رسیده ام که امروز کشور ما می‌تواند جهش پیدا کند و خراسان جنوبی هم می‌تواند در همه‌ی شاخص‌ها جهش داشته باشد.

بیشتر بخوانید

او همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان را یک فرصت بزرگ و خوب برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور دانست و ادامه داد: هم جواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان، این فرصت را ایجاد می‌کند تا محصولاتی که در استان تولید می‌شود به بهترین شکل بتواند از مجرای افغانستان، بازار صادراتی خودش را در این کشور و سایر کشور‌ها پیدا کند.

سعید جلیلی بیان کرد: اگر امروز ما بتوانیم بازار افغانستان را به شکل خوبی هدف کالا‌های ایرانی قرار بدهیم، تولید و صادرات کالا‌های کشورمان چند برابر می‌شود و سهم خراسان جنوبی در این زمینه یک سهم قابل توجه و چشمگیر خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کریدور شمال به جنوب ایران یکی از مباحث مهم عرصه‌ی روابط اقتصادی با خارج است که نه تنها به اقتصاد ما بلکه به اقتصاد کشور‌هایی از جمله هند و چین نیز کمک شایانی می‌کند و خراسان جنوبی نقش بسزایی در این مسیر ترانزیتی دارد که باید در این زمینه برنامه‌های جدید طراحی شده در مباحث حمل و نقل ریلی، دنبال شود.

او با اشاره به شخصیت‌های بزرگ خراسان جنوبی از جمله علمای بزرگ آیت الله ربانی، آیت الله عارفی و عبادی، آن‌ها را سرمایه‌های ارزشمند این استان دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس نیز فرزندان زیادی از جمله شهیدان رحیمی، ناصری، آهنی و صد‌ها شهید والا مقام دیگر را در دفاع از حریم این مرز و بوم تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

سعید جلیلی با بیان اینکه جوانان، تحول هر منطقه‌ای را رقم می‌زنند از این قشر خواست سند پیشرفت هر استان را در عرصه‌های اقتصاد، تجارت، کشاورزی و روابط خارجی تدوین کنند و به دولت بگویند چه ظرفیت‌هایی در هر شهر و روستا مورد غفلت واقع شده است تا بتوان زمینه شکوفایی آن را فراهم کرد.

انتهای پیام / س

نظر شما