شناسهٔ خبر: 47709916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمله به کاروان نظامیان وابسته به امارات در جنوب یمن

منابع یمنی از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر انفجار موتور سیکلت بمبگذاری شده در شهر «زنجبار» در جنوب یمن خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الجزیره از انفجاری در شهر «زنجبار» در جنوب یمن و کشته و زخمی شدن شماری بر اثر آن خبر داد.

برخی منابع به الجزیره اعلام کردند: انفجار موتور سیکلت بمبگذاری شده که یک خودرو حامل نظامیان موسوم به کمربند امنیتی وابسته به امارات را در «زنجبار» در استان «ابین» در جنوب یمن را هدف قرار داد.

از سوی دیگر برخی منابع یمنی اعلام کردند که بر اثر انفجار موتور سیکلت بمبگذاری شده دستکم سه نفر کشته شده‌اند.

شاهدان و منابع محلی اعلام کردند که این موتور سیکلت در نزدیکی بازار «القات» منفجر شد.

این منابع بیان کردند: این انفجار یک خودرو  حامل نظامیان را هدف قرار داده است که بر اثر آن شماری کشته و برخی دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این منابع تاکید کردند که زخمی شدگان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این در حالی است که منابع نظامی یمنی روز چهارشنبه اعلام کردند که شورای انتقالی جنوب یمن با هدف ممانعت از حمله احتمالی دولت مستعفی یمن به پایگاه‌های نظامی این شورا در عدن، تجهیزات نظامی سنگینی به استان ابین فرستاد.

این تجهیزات نظامی شامل محموله‌های مختلفی از خمپاره‌انداز، خودروهای نظامی زرهی، تعدادی نفربر می‌شوند که از طریق مسیر شرقی متصل به دو استان ابین و عدن به ابین منتقل شد.

به گفته این منابع، این تجهیزات در حالی منتقل می‌شوند که شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات از طرحی که در مورد حمله احتمالی دولت مستعفی یمن به عدن فاش شده، هراس دارد؛ حمله‌ای که بارها مسؤولان بارز این دولت در مورد آن صحبت کرده‌اند.

انتظار می‌رود جنگ میان شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن در سایه اقدامات متشنج میان دو طرف از جمله برکناری‌ها، انتصاب‌ها، اعتراضات مردم و شکست روند مذاکرات در ریاض بار دیگر از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما