شناسهٔ خبر: 47707232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنایه ترامپ به بایدن؛ مواظب باش در دیدار با پوتین خوابت نبرد

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که همواره در دوران رقابت‌های انتخاباتی از صفت «خواب‌آلود» برای توصیف جو بایدن استفاده می‌کرد، از وی خواست مراقب باشد در دیدار با پوتین خوابش نبرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهارنظری طعنه‌آمیز از «جو بایدن» خواست هنگام دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خوابش نبرد.

او در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه اعلام کرد: برای بایدن در تعامل با رئیس‌جمهور پوتین آرزوی موفقیت می‌کنم—در طول جلسه خوابت نبرد، و لطفاً گرم‌ترین احوالپرسی من را به وی برسان.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ در ادامه در خصوص تجربه دیدار خود با پوتین در هلسینکی گفت: به عنوان رئیس‌جمهور من نشستی عالی و مفید در هلسینکی، فنلاند با رئیس‌جمهور روسیه، پوتین داشتم. علیرغم اخبار جعلی دیرهنگام از این جلسه، ایالات متحده بسیار برنده بود، از جمله (برنده) احترام رئیس‌جمهور پوتین و روسیه.

پوتین و بایدن قرار است ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) برای بررسی طیفی از مسائل مرتبط به روابط دوجانبه از جمله ثبات استراتژیک جهانی، کنترل تسلیحات، خط لوله «نورد استریم ۲» و اوکراین در ژنو گفت‌وگو کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جدیدترین سخنان خود در خصوص این دیدار، ابراز امیدواری کرد آمریکا پیش از دیدار اشتباهات گذشته خود را بررسی کند و افزود مسکو ازگفت‌وگوی صریح استقبال می‌کند.

روابط دوجانبه میان آمریکا و روسیه اخیراً بر سر مجموعه‌ای از اتهامات علیه مسکو از جمله حملات سایبری و دخالت انتخاباتی تیره‌تر شده است. روسیه این ادعاها را که فاقد هر گونه شواهدی هستند، رد کرده و اقدامات متقابلی را در پاسخ به اقدامات تنبیهی آمریکا به کار گرفته است.

باید رئیس‌جمهور ایالات متحده که در اولین سفر اروپایی خود به انگلیس رفته، در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه «راف میلدنهال» ضمن این ادعا که دولت وی به دنبال تقابل با روسیه نیست، گفت: «با پوتین دیدار می‌کنم تا آنچه را که می‌خواهم بداند، چهره به چهره به او بگویم».

رئیس‌جمهور آمریکا با دادن وعده مقابله با دشمنان این کشور از جمله روسیه و چین، دولت‌های این کشورها را به انجام فعالیت‌های زیان‌بار علیه واشنگتن متهم کرد.

پیش از این اظهارات بایدن نیز مقام‌های دولت آمریکا گفتند که علی رغم برگزاری نشست آتی بین روسای‌جمهور آمریکا و روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا در پی بهبود مناسبات با روسیه نیست. 

انتهای پیام/م

نظر شما