شناسهٔ خبر: 47705570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پامپئو: "اف ۳۵" شرط عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل بود

منصوره زالی

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا فاش کرد که فروش هواپیمای "F-۳۵" آمریکایی به امارات از اهمیت بالایی در امضای توافق نامه صلح امارات با رژیم صهیونیستی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت مصاحبه‌ای با پامپئو انجام داد که وی در آن تأیید کرد فروش جنگنده‌های اف -۳۵ آمریکایی به امارات در امضای توافقنامه صلح بین ابوظبی و تل آویو نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه حتی پیش شرط انعقاد این توافق نامه بود.

این روزنامه نوشت: اگرچه بسیاری از مقامات آمریکایی رابطه بین این معامله تسلیحاتی با ابوظبی و عادی سازی را انکار کردند، اما پامپئو اولین مقام ارشد آمریکایی است که اهمیت آن معامله را به عنوان شرط اتمام توافق نامه دو طرف اماراتی و اسرائیلی به طور علنی تأیید کرد.

این روزنامه افزود: "مایک پامپئو نقش اصلی را در امضای توافقنامه صلح بین بحرین و امارات با اسرائیل داشت و در بحثهای فشرده پشت پرده که به توافق‌های موسوم به ابراهیم انجامید، او قهرمان اصلی بود. "

وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده توضیح داد که رهبران امارات متحده عربی قبل از امضای توافق نامه صلح با اسرائیل ، به ابزار تشویق نیاز داشتند تا به آنها بفهمانیم که طرف آمریکایی برای صلح و اهمیت این انتخاب استراتژیک ارزش قائل است.

وی همچنین گفت که امارات توانایی شراکت در مفهوم امنیتی در منطقه را دارد.

بحرین و امارات پانزدهم سپتامبر گذشته ، تحت حمایت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا، توافق صلحی را با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

انتهای پیام

نظر شما