شناسهٔ خبر: 47703089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شده؛ اما ساخت پروژه‌های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عصر امروز در آیین افتتاح دبیرستان دوره اول شهید دکتر مصطفی چمران با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در شهرک مهر سمنان اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه آموزشی در استان سمنان از دی‌ماه ۱۳۹۶ آغاز شده و امروز در کمتر از سه سال به بهره‌برداری رسیده که امری ارزشمند است.

او بیان کرد: میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور، از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره‌برداری، از ۹ سال به سه سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در بازدیدی که از برخی از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در استان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان داشتم، اکثر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و در یک سال و نیم اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: این در حالی است که پروژه‌های افتتاح‌شده در سال ۹۹ عمدتاً شروع عملیات اجرایی و کلنگ زنی آنها به سال ۱۳۹۱ برمی‌گشت.

او گفت: باید بیش از جملات تخریبی، به سمت اطلاع‌رسانی دستاوردهای مطلوب و مؤثر و امیدبخش روی آوریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گِلی در کشور هزینه شد؛ اما ساخت و شروع پروژه‌های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

رخشانی‌مهر گفت: در حال حاضر، ۴۸ هزار دستگاه بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که قرارداد جمع‌آوری و تبدیل آنها به سیستم‌های گرمایشی ایمن در سال جاری منعقد خواهد شد.

او گفت: امروز در کشور پروژه نیمه‌تمام و بلاتکلیف که از محل اعتبارات ملی شروع شده باشد، نداریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده و به زیر هفت درصد رسیده که امری بسیار قابل‌توجه است.

رخشانی‌مهر بیان کرد: در بحث مدارس عشایری نیز تفاهم‌نامه‌ای با حضور رئیس سازمان امور عشایری منعقد و دو هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده که تلاش داریم تا این میزان را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

او گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بالغ بر ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار داشته که امروز این میزان به هفت درصد رسیده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما