شناسهٔ خبر: 4739158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

درخواست کری از انصارالله یمن

وزیر خارجه آمریکا از جنبش انصارالله خواست تا برای حل و فصل درگیری ها در یمن به میز مذاکرات بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست شورای منطقه ای قطب شمال در کانادا عنوان داشت: ما نیازمند این هستیم که حوثی ها و کسانی که در یمن تاثیرگذار هستند آماده حضور در میز مذاکرات باشند.


وی با بیان اینکه عربستان از انتقال مرحله عملیات نظامی خود در یمن به "مرحله انسانی" خبر داده است گفت: سازمان ملل فرستاده ویژه ای را برای یمن تعیین کرده است و به نظر می رسد که طرفین درگیر آماده بازگشت به میز مذاکرات هستند.


کری در گفتگو با خبرنگاران گفت: "این مسیر باید دوطرفه باشد. عربستان در نبرد خود وارد فاز بشردوستانه شده است و حوثی‌ها و آنهایی که می‌توانند بر حوثی‌ها تاثیر بگذارند باید اطمینان بدهند آماده تلاش برای حرکت به سمت میز مذاکره هستند."


کری افزود سازمان ملل نماینده‌ای را برای تسهیل مذاکرات منصوب کرده و طرفین به نظر آماده بررسی محلی  برای گفتگوهای صلح هستند.


کری گفت: "مساله اصلی برخاستن و حرکت به سمت گفتگوها با حداکثر سرعت ممکن است زیرا راه‌حل سیاسی یک ضرورت قطعی است." کری افزود: غیرنظامیان بی‌گناه در خشونت‌های یمن گرفتار شده‌اند و "یک اولویت اصلی تلاش برای کاهش این مساله به حداقل است."  وی گفت: "امید است در روزهای آینده تنش‌ها حتی بیش از این کاهش یابد و ما وارد محلی شویم که مذاکرات در آن برگزار می‌شود."

این درخواست کری در حالیه که عربستان این متحد منطقه ای امریکا بیش از یک ماه است که مردم بی گناه یمنی را با بهانه های واهی قتل عام می کند.

مناطق مختلف یمن از شب گذشته تا کنون بارها هدف حمله هواپیماهای جنگی عربستان سعودی قرار گرفته است.


در بمباران منطقه خورمکسر در عدن، حرض در حجه و ظهیر در صعده، شمار دیگری از مردم یمن شهید و زخمی شدند. هم زمان با این حملات، درگیری های شدید میان نیروهای کمیته های مردمی وابسته به انصارالله با شبه نظامیان وابسته به منصور هادی در تعز، ضالح و مآرب در جریان است. ارتش و نیروهای مردمی یمن موفق شدند، عناصر القاعده را از منطقه حمراء در غرب مارب عقب برانند.

 

رژیم سعودی به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، از ششم فروردین حملاتی را با پشتبانی آمریکا علیه مردم و زیر ساخت های یمن آغاز کرد. استفاده از تسلیحات ممنوعه، کشتار صدها زن و کودک بی دفاع در تهاجم عربستان به یمن، سبب شده تا بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی، جنایات رژیم سعودی در یمن را الگو گرفته از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توصیف کنند.

نظر شما