شناسهٔ خبر: 47278243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انتخابات بهترین مصداق همبستگی و وحدت کلمه است

قم- ایرنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای در خصوص انتخابات، اعلام کرد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تقابل با انواع تحریم‌ها، همبستگی و وحدت کلمه است که بهترین مصداق آن، انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین، در این بیانیه آمده است: انتخابات را باید مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری دانست؛ بر این اساس تحقق اراده مردم در نظام را باید در بستر انتخابات جستجو کرد.

در این بیانیه با اشاره به این‌که انتخابات دارای دو نقش است، اضافه شده است: یک‌ نقش آن به تحقق آرمان‌های این نظام و انقلاب کمک می‌کند و  نقش دیگر حربه دشمن را کند کرده و نظام را صیانت می‌بخشد. دشمنان مدام کید و توطئه می‌ورزند تا با ناامید ساختن مردم، انتخابات یا اصلا برگزار نشود و یا به‌صورت کمرنگ تحقق یابد چرا که نتیجه آن نفی مردم‌سالاری در ایران اسلامی است.

این بیانیه ادامه یافته است: بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و مردم شریف کشور عزیزمان ایران با شرکت در انتخابات‌های مختلف نشان داده‌اند که با این حق اجتماعی خویش به‌خوبی آشنا هستند و وظیفه‌ای را که در قبال آن بر دوششان سنگینی می‌کند به‌خوبی ادا می‌نمایند.

این بیانیه حاکی است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اوضاع کنونی جهان و منطقه را حساس ارزیابی نموده و بر اساس عمل به تکلیف شرعی خویش بر نکات زیر تاکید می‌ورزد.

در این بیانیه تاکید شده است: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تقابل با انواع تحریم‌ها، همبستگی و وحدت کلمه است که بهترین مصداق آن، انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رای است.

این بیانیه ادامه یافته است: هرگونه گفتار و رفتاری که به وحدت جامعه لطمه زند و موجب تفرقه و پراکندگی در میان امت اسلامی شود، تقبیح می‌گردد و از همگان – انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان – می‌خواهیم تا با رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات، شرایط استفاده بهینه از این فرصت مغتنم را برای میهن اسلامی فراهم آورند.

در این بیانیه از مسئولان انتخابات درخواست شده است: با دقت هرچه بیشتر در رعایت حقوق حقه شهروندان نظام اسلامی، رشد و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره کنند و الگویی تمام‌عیار برای ملت‌های آزاده جهان به نمایش بگذارند.

این بیانیه افزودهاست: مساله مهم دیگر ملاک‌های لازم در عرصه کارگزاری نظام اسلامی - اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر و روستا - می‌باشد؛ هریک از عرصه‌های فوق شرایطی را می‌طلبد که اگر در هنگام برگزیدن مورد اهتمام قرار گیرند، باصلاحیت‌ترین دستگاه‌های اجرا و تقنین را رقم خواهند زد و ان‌شاالله در بیانیه آتی به تشریح آن‌ها پرداخته خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما