شناسهٔ خبر: 47278200 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رهبرانقلاب سفر چندساعته به مشهد را هم نپذیرفتند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: افتخار واکسن داخلی برای ایران و ایرانی است و هیچ جریانی نمی‌تواند آن را مصادره کند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر دوشنبه در دیدار وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور استاندار خراسان رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت را گرامیداشت و اظهار کرد: یاد و نام پزشکان و پرستارانی که در دفاع از سلامت جامعه جان خود را نثار کردند، در تاریخ این کشور ماندگار و هیچگاه ایثارگری‌های جامعه پزشکی و پرستاری کشور از ذهن و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

وی افزود: وزیر محترم بهداشت، مسئولان و کارکنان این وزارتخانه و کلیه کادر پزشکی و درمان کشور حدود 17 ماه شرایط بحرانی و بسیار سخت و پیچیده‌ای را که همه مردم کشور با پدیده‌ای خطرناک و عجیب روبرو بودند را بسیار خوب مدیریت و پشت سر گذاشتند، آن هم در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی دشمنان رو به رو بود. توفیق اداره و مدیریت خوب مهار کرونا در چنین شرایطی بیشتر به معجزه شبیه است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال، جمهوری اسلامی در قضیه مدیریت کرونا سربلند بیرون آمد و خوش درخشید و کارنامه موفق و قابل قبولی را ارائه کرد، لذا از همه کسانی که در این عرصه تلاش کردند به سهم خود تشکر می‌کنم.

وی در ادامه به نقش حمایت‎های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری وفاق ملی و کسب توفیق در مهار ویروس کرونا در کشور اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی تمام، بسیاری از موانع را از پیش پای مسئولان و سیاست گذاران کشور برداشتند و با بیان و عمل خود مسئولان را در مقابله با این ویروس منحوس کمک کردند که باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب تمام مسئولان را به همکاری با ستاد کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند، تصریح کرد: رهبری، مردم و مسئولان را مکلف به اجرای سیاست‌های ستاد کرونا کردند و خود پیش از همه به این سیاست‌ها عمل کردند، مجالس مذهبی ایشان در ایام ماه محرم و فاطمیه الگویی از برگزاری مراسم مذهبی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود، که نشان داد می‌شود ضمن رعایت کامل ضوابط بهداشتی، مراسم مذهبی را نیز برگزار کرد؛ این امر برآمده از آن نگاه فقهی کارآمد و به روز است که برای فقه ما بسیار ارزشمند است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حدود دو سال است رهبری معظم به حرم مطهر رضوی مشرف نشدند، اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب مقید بودند هرسال برای زیارت به مشهد مقدس مشرف شوند و از این مضجع نورانی نشاط و روحیه معنوی کسب کنند، اما برای عمل به مصوبات ستاد کرونا دو سال است که به حرم مطهر مشرف نشده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و از ایشان برای سفری حتی چندساعته به مشهد دعوت کردم، ایشان فرمودند: «وقتی من مردم را به رعایت دستورات ستاد کرونا ملزم می‌کنم، چگونه می‌توانم خود به آن عمل نکنم.»

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان کشور در دوران شیوع کرونا اشاره و ابراز کرد: جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی جامعه پزشکی و پرستاری کشور در روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا، گواهی بر تعهد، روحیه خدمت و فداکاری کادر درمان کشور است که در این ایام فرصت ظهور و بروز یافت.

وی با بیان اینکه کرونا در کنار تمام لطمه‌ها و خسارت‌های سنگین، برکاتی نیز داشت که باید به آنها نیز پرداخته شود، عنوان کرد: همانگونه که هنرمند متعهد شهید مرتضی آوینی ایثار و فداکاری نیروهای رزمنده را ثبت و روایتگری کرد و آثار ماندگاری برجای گذاشت، نیازمند شهید آوینی دیگری برای ثبت و روایتگری صحنه‌های زیبای فداکاری و ایثار در عرصه جهاد کادر درمان برای دفاع از سلامت جامعه هستیم تا این روحیه ایثار، انسانیت و نوع دوستی برای تعمیق و استمرار در جامعه ثبت شود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های دانشمندان و پژوهشگران کشور در راستای تهیه واکسن کرونا تقدیر و اظهار کرد: از هر راهی که سلامت مردم را تضمین می‌کند باید استفاده کنیم و در این مسیر یک لحظه نباید غفلت کرد، اما نسبت به واکسن تولید داخل نیز باید توجه جدی داشته باشیم، اگر بتوانیم واکسن ایرانی را تولید کنیم که بر اساس گزارشات در مراحل پایانی است، افتخار آن برای ایران و ایرانی است و هیچکس نمی‎‌تواند آن را برای یک جریان و بخش خاصی مصادره کند.

وی با بیان اینکه دانشمندانی که در عرصه ارتقای علمی کشور از جمله تولید واکسن کرونا تلاش می‌کنند را باید بزرگ بداریم و تکریم کنیم، ابراز کرد: دستاوردهای علمی دانشمندان و متخصصان کشور باید در جامعه به خوبی بازتاب پیدا کند تا شور، نشاط و هیجان مثبت برای کسب این توفیقات در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در مقابله با ویروس کرونا در جغرافیای حرم مطهر و سطح کشور، عنوان کرد: آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده بر اساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی خود بوده است.

وی ضمن تشکر از رسانه ملی و اهالی رسانه برای انعکاس معنویت حرم مطهر در دوران محدودیت زیارت به واسطه شیوع کرونا، عنوان کرد: در حوزه حرم مطهر تلاش شد ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بستر زیارت نیابتی افزایش و با استفاده از فضای مجازی و رسانه ملی راه زیارت و توسل مردم استمرار و افزایش یابد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: با شیوع و فراگیری کرونا در جهان، در برخی از کشورهای غربی و به اصلاح متمدن، بسیاری به فروشگاه‌ها حمله و سر دستمال کاغذی به جان هم افتادند، اما ایران در قضیه کرونا سربلند بیرون آمد و آن نگاه مؤمنانه، فرهنگ، ایمان و تمدن مردم ایران در کنار تلاش مسئولان، برگ زرین دیگری را در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی رقم و مایه ناامیدی و یأس دشمنان شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان از تلاش‌های وزیر و مسئولان وزارت بهداشت در دفاع از سلامت مردم تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما