شناسهٔ خبر: 47278076 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

تیم ملی فوتبال نابینایان از سد روسیه گذشت

تیم فوتبال پنج نفره ایران در دیداری دوستانه از سد تیم فوتبال نابینایان روسیه عبور کرد.

صاحب‌خبر -

ایرنا: تیم فوتبال پنج نفره ایران در دیداری دوستانه از سد تیم فوتبال نابینایان روسیه عبور کرد.

این دیدار که در جزیره کیش برگزار می شود بخشی از اردوی آماده سازی فوتبالیست های نابینا است. بهزاد زادعلی اصغر، امیر پوررضوی، حسین رجب‌پور، احمدرضا شاه حسینی و میثم شجاعیان (دروازه بان) نفراتی بودند که از سوی کادر فنی برای دیدار با روسیه روانه میدان شدند.

تیم ملی فوتبال نابینایان از سد روسیه گذشت

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسید. گل های این بازی را شاه حسینی و صادق رحیمی به ثمر رساندند.

در نیمه دوم نیز با وجود تلاش بازیکنان ۲ تیم توپی از خط دروازه رد نشد تا بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان برسد. هدایت تیم فوتبال پنج نفره ایران بر عهده جواد فلفل است.

فوتبال پنج نفره ترکیبی از بازیکنان نابینا و کم بینا است که هر ۲ گروه باید چشم بند استفاده کنند. دروازه بان فوتبال نابینایان مشکلی بینایی ندارد.

این بازی در ۲ وقت ۲۵ دقیقه ای برگزار می شود و بین ۲ نیمه نیز یک تایم ۱۰ دقیقه ای برای استراحت ۲ تیم در نظر گرفته می شود.

تیم فوتبال پنج نفره ایران پیش از این سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرده بود اما با توجه به دستورالعمل کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک این تیم در لیست اعزام قرار نگرفت. تیم ایران در ریو ۲۰۱۶ مدال نقره کسب کرد.

دیدار دوستانه دوم ایران و روسیه فردا ساعت ۱۷ در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

نظر شما