شناسهٔ خبر: 47278039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گفتگوی وزرای خارجه امارات و آمریکا درمورد «تحولات در اسرائیل و فلسطین»

صاحب‌خبر -

شفقنا- عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات طی تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درخصوص «تحولات اوضاع در منطقه خاورمیانه و راه‌های کاهش شدت تنش‌ها» گفتگو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری امارات «وام» گزارش داد که دو طرف به بررسی «راه‌های تقویت تلاش‌های جهانی جهت توقف خشونت‌ها در اسرائیل و فلسطین و انتقال به مرحله راه‌حل‌های فراگیر و مداوم» پرداختند.

دو طرف همچنین «روابط استراتژیک میان امارات و آمریکا و همکاری مشترک دو کشور دوست به منظور تحکیم امنیت و ثبات در منطقه» را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر اماراتی طی این تماس بر عمیق بودن روابط امارات و آمریکا و شراکت استراتژیک میان دو کشور دوست با هدف تحقق توسعه و آسایش دو ملت و تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

وی گفت که امارات از تلاش‌های آمریکا و تلاش‌های هادی عمرو، فرستاده این کشور به خاورمیانه به منظور آرام کردن اوضاع و کاستن شدت تنش‌ها و توقف خشونت‌ها در اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند.

آل نهیان مدعی شد که توافق‌های عادی سازی در بردارنده امیدهای ملت‌های منطقه به منظور همزیستی در صلح و ثبات که در تحقق توسعه پایدار در تمامی جوامع سهیم باشد، است و صلح به سمت توسعه و سازندگی سوق می‌دهد و نزاع‌ها و جنگ‌ها به سمت تخریب و آشوب سوق می‌دهد.

خبر را در آرتی عربی می‌توانید ببینید.

نظر شما