شناسهٔ خبر: 47277969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پرونده میدان‌های مشترک‌ گازی بسته می‌شود

ایسنا

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: امروز با امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد، پرونده میدان‌های مشترک‌ گازی بسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، مسعود کرباسیان امروز در آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد «ب» اظهار کرد: در طول هشت سال اخیر، ۱۷ فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی با رشد حدود ۲.۵ برابری نسبت به سال ۱۳۹۲، اکنون به بیش از ۷۲۰ میلیون‌ مترمکعب رسیده است.

به گفته وی در حوزه میدان‌های مشترک نفتی نیز ۲ میدان در مرحله دریافت مجوز شورای اقتصاد است که با نهایی شدن آن، همه میدان‌های مشترک نفتی نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: پتروپارس امروز ۱۰ میلیارد دلار پروژه دارد و نقش مرحوم ترکان در جایگاه امروز این شرکت اهمیتی بسزا دارد.

کرباسیان اظهار کرد: شرکت پتروپارس که عهده‌دار توسعه میدان فرزاد «ب» شده است، کارهای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را نیز در حال اجرا دارد و منابع مالی توسعه فاز ۱۱ هم از مسیر انتشار اوراق مشارکت تامین و متناسب با مقدر پیشرفت به طرح تزریق می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرارداد توسعه میدان فرزاد «ب» امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس امضا شد.

میدان مشترک گازی فرزاد «ب» در محدوده بلوک فارسی در نوار مرزی ایران و عربستان و در فاصله نزدیک ۲۰ کیلومتری جزیره فارسی واقع شده که بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، مقدار گاز درجای آن حدود ۲۳ هزار میلیارد فوت‌مکعب برآورد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما