شناسهٔ خبر: 47277921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران:

باید برای ارتقاء نقش شورای فرهنگ عمومی قدم‌های مؤثری برداریم

مهدی آذرشب

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: در نظر داریم برنامه بزرگداشت روز مهم ۱۴ خرداد که نقطه ثقل آن دشت ورامین است را، در این دیار برگزار کنیم؛ هر ۳ شهرستان برنامه مشترک و هماهنگی را برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، عصر دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) در آئین تجلیل از نویسندگان، مؤلفان و مدافعان سلامت پیروان ادیان توحیدی که در شهرستان پاکدشت برگزار شد، با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم برای ارتقاء نقش شورای فرهنگ عمومی قدم‌های مؤثری برداریم، اظهار کرد: در نظر داریم برنامه بزرگداشت روز مهم ۱۴ خرداد که نقطه ثقل آن دشت ورامین است، هر ۳ شهرستان برنامه مشترک و هماهنگی را برگزار کنند.

ابوترابی با بیان این‌که در حوزه فرهنگ فاصله معناداری با آنچه که باید، داریم، گفت: صدها سال انبیاء مبعوث شدند برای این‌که جامعه در یک سطح فرهنگی قابل‌قبول قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران بیان کرد: اسلام برای عقیده، فکر، اندیشه و باور افراد احترام قائل است و نگاه ویژه قرآن، پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) به پیروان ادیان الهی، به عنوان آموزه‌های دینی ما مسلمانان، خود را در قانون اساسی ایران نیز نمایان ساخته که در آن، به حفظ حقوق پیروان سایر ادیان الهی تأکید می‌شود و تفاوت و تبعیضی بین آنان وجود ندارد تا جایی‌که جایگاه پیروان ادیان الهی در ایران و در نگاه قرآن و پیشوایان معصوم، یک واقعیت بسیار مهم و تثبیت‌شده و بیانگر احترام ویژه‌ای است.

وی افزود: اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی صاحب ۵ کرسی و نماینده هستند که این امر نشان می‌دهد که در قانون اساسی به مبانی اعتقادی و فکری پیروان ادیان الهی غیر از اسلام احترام گذاشته شده است.

ابوترابی گفت: جامعه مسیحیان ایران تاکنون ۹۴ شهید، ۳۴۶ جانباز و ۱۰ آزاده، جامعه کلیمیان ۱۱ شهید، ۴۰۷ جانباز و ۲ آزاده، جامعه زرتشتیان ایران ۴۲ شهید، ۲۴۴ جانباز و یک آزاده و جامعه ارامنه ایران نیز ۷۴ شهید، ۳۵ آزاده و ۱۰۵ جانباز در راه دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی تقدیم کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما