شناسهٔ خبر: 47277887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ویژه کاشان:

منطقه کاشان با ظرفیت‌های گسترده همواره خبر ملی و جهانی دارد

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: این منطقه در تمامی حوزه‌های تاریخ، تمدن، فرهنگ، صنعت، اقتصاد، موقعیت جغرافیایی در مرکز ایران هر ساعت و لحظه ظرفیت انتشار خبرهای ملی و جهانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در آیین رونمایی از صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان افزود: این شهرستان با تاریخ هشت هزار و ۷۰۰ ساله به‌عنوان پایگاه تشیع، قطب صنعتی، شهر کتاب و دوسالانه نهج‌البلاغه قرار گرفتن در مرکز ایران و منطقه جغرافیایی در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی دارای ظرفیت‌های گسترده مستمر خبرساز به‌صورت ملی و جهانی است.

وی با تاکید بر دستاورد جهانی کاشان و انتخاب به‌عنوان یکی از شهرهای مجری طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سازمان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ادامه داد: راه‌اندازی صفحه اختصاصی ایرنا در کاشان نیز با حمایت محمدرضا نوروزپور مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیگر مدیران این سازمان به‌عنوان برگ زرینی دیگر از افتخارات و ظرفیت‌های گسترده این منطقه راه‌اندازی شد.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: مسوولان چهار شهرستان کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در منطقه شمال استان اصفهان می‌توانند با هماهنگی، انسجام و وحدت و همکاری برای انتشار خبرهای کیفی صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در کاشان تلاش کنند و و ویژگی‌های برجسته این منطقه را به‌صورت ملی و جهانی رسانه‌ای کنند.

مرتضایی با اشاره به نامگذاری ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات اظهارداشت: ارتباطات در عصر کنونی و قرن جدید مهم‌ترین نقش را در تمام وجوه خود از جمله ارتباطات  فردی، روابط خانوادگی و مسایل سازمانی در سطح ملی و منطقه ای دارد.

وی با تاکید بر پیچیدگی خاص موقعیت کنونی که تمامی افراد بیش از پیش نیازمند حضور فعالان حرفه‌ای عرصه خبر، رسانه و ارتباطات هستند اضافه کرد: با مقایسه و کنار هم قراردادن مشاغل مختلف رسانه و ارتباطات در صدر مشاغل و خبرنگار به عنوان فعال این عرصه خدمت با ویژگی‌های خاص آن معرفی شود.

به گفته مرتضایی، عنصرهای مختلفی از جمله تخصص علمی، دانش حرفه‌ای، اخلاق، صبوری و مدیریت برای ایجاد ارتباط سازنده و پایدار، امانتداری، صداقت و حس هنری در خبرنگاری جمع می‌شود که در دیگر مشاغل قابل جمع نیست.

وی با تاکید بر اینکه برخی با تحصیل در رشته‌های دانشگاهی سال‌ها تلاش می‌کنند تا در حوزه خود به تخصص برسند، اضافه کرد: این در حالی است که یک خبرنگار و اهل رسانه با فعالیت خبری و رسانه‌ای می‌تواند به دانش‌های روان‌شناسی، جامعه شناسی، ادبیات  و حتی سیاسی کارآزموده و مجرب شود که البته فقط نیازمند داشتن اطلاعات قبلی نیست و هر روز باید خود بروز کند.

مسوول پیشین نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان نیز با تبیین تاثیر اخبار منطقه شمال اصفهان و ماندگاری و برندسازی برخی ظرفیت‌های این خطه برای آینده در سطح ملی و جهانی گفت: گل و گلاب، فرش کاشان، تعزیه نوش‌آباد، آیین قالی‌شویان، ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری از جمله توانمندی‌هایی بود که با اطلاع‌رسانی و خبرسازی در ایرنا کاشان توانست نه تنها در استان و کشور بلکه به‌صورت جهانی  فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

محمود شریف که در دهه ۷۰ مسوولیت ایرنا کاشان را عهده‌دار بود، با تاکید بر تاثیر جریان‌سازی حرفه‌ای ‌و مناسب خبر بر پیشرفت و رشد و ارتقای یک منطقه در کنار ظرفیت‌های موثر و نامدار آن گفت: رسانه مهمترین ابزار جاری برای تنویر افکار عمومی در کشور و منطقه است.

آیین رونمایی از صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان و جشن سی سالگی این نمایندگی در منطقه شمال اصفهان با سخنرانی ویدیو کنفرانسی محمدرضا نوروزپور مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و حضور محمدرضا نادری گیسور معاون خبر ایرنا، تقدیر از رییسان و رابطان خبری پیشین ایرنا در کاشان و تجلیل از ۳۰ سال فعالیت یوسف صائب خبرنگار بازنشسته ایرنا کاشان به همراه علی‌اکبر نمکی نیروی بازنشسته این نمایندگی در سالن امام رضا(ع) فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد.

فاطمه نوری جهانگرد مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا، سیدسعید حسینی معاون اداره کل اخبار استان‌های ایرنا، حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و جمعی دیگر از مسوولان شهرستان‌ کاشان در این آیین حضور داشتند.

این آیین از سوی فرمانداری ویژه و نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان و با همکاری شرکت شرکت آب و فاضلاب کاشان، شهرداری‌های کاشان و قمصر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، شرکت دانش‌بنیان و باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس، موزه گلاب قمصر، گلاب آبشار نیاسر و قنادی نانک برگزار شد.

 نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد و امروز با رونمایی از صفحه اختصاصی این دفتر به نشانی www.irna.ir/kashan فعال تر از گذشته رسالت خبری خود را ادامه خواهد داد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما