شناسهٔ خبر: 47277771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور:

۴۰۰ گروه جهادی تخصصی بسیج اصناف در کشور خدمت رسانی می‌کنند

موج نیوز

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از خدمت‌رسانی ۴۰۰ گروه جهادی تخصصی بسیج اصناف در کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در حاشیه آئین امضای تفاهمنامه خدمت رسانی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سازمان بسیج اصناف کشور در روستای باغ نو دهستان قمرود، در جمع خبرنگاران در قم گفت: شان حضور ما خدمتگذاری به مردم است و به همین جهت سازمان بسیج اصناف کشور گروه های جهادی تخصصی را به منظور خدمتگزاری به مردم در روستا هاو مناطق کم برخوردار راه اندازی کرده است.

وی افزود : نزدیک به ۶۰ رسته خدمت رسانی در  گروه های جهادی راه اندازی شده و  اکنون ۴۰۰ گروه جهادی تخصصی در کشور فعالیت می کنند.

حسن پور ادامه داد: امروز در روستای باغ نو دهستان قمروداستان قم ،تفاهم نامه ای به جهت گسترش فعالیت ها و خدمت رسانی به همه مردم امضاء شد.

وی تصریح کرد: ما گروه های جهادی را بیشتر در مباحث عمرانی می‌ شناسیم اما گروه های جهادی تخصصی می توانند در بیشتر کارها به مردم کمک کرده و بهترین کار آنها بحث اشتغال زایی در روستاها و عرضه محصولات آنان در بازار است‌‌‌.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی تخصصی بسیج اصناف می تواند بخشی از محرومیت ها را جبران کند و به مردم خدمت رسانی کند و این بستری که در بسیج به عنوان نیروهای مردمی است، باید به کار گیری شود و اینکه این طرح در قم شروع به کار شده است نشان دهنده این است که مردم قم در صحنه حاضر هستند و روحیه جهادی دارند.

حسنپور بیان کرد: بحث اشتغال زایی و مشاغل روستایی به ویژه ایجاد بازار آن را باید مورد توجه قرار داد و به همین جهت بحث مهارت افزایی،  عرضه محصولات تولید شده  به بازار و  راه اندازی کارگاه های کوچک در روستاها را در اولویت اجرا قرار دهیم چراکه در روستاها  وسعت زمین بسیار است و میتواند کمبود هایی که در شهر ها است را جبران کند.

وی در پایان گفت: یکی از بندهای این قرارداد این است که این مسیر را ادامه دهیم و  ۴۰۰ گروه جهادی را  به هزار  گروه برسانیم و با مستند سازی این ظرفیت بی نظیر را به مردم نشان داده و امیدواری را در آنان ایجاد کنیم تا این نهضت خدمت رسانی در سطح کشور ایجاد شود.

 

نظر شما