شناسهٔ خبر: 47277748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان عنوان کرد

حضور هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ اجرای ۲۰۰ ویژه برنامه سوم خرداد

طاهره رفعتی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات بیت المقدس شرکت کردند، گفت: بیش از ۲۵۰ شهید و ۷۰ جانباز گیلانی نیز در حماسه آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسین مصطفی پور در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه سوم خرداد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، اظهار کرد: سوم خرداد از ایام الله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت ایام الله انقلاب به منظور فرهنگ سازی و انتقال آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی، افزود: براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه های درون سازمان و برون سازمانی بزرگداشت حماسه سوم خرداد برنامه ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با اشاره به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و محدودیت در برگزاری میدانی برنامه های، اضافه کرد: تمام برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در دستگاه ها همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.

مصطفی پور، شعار بزرگداشت دفاع مقدس در سال جاری را «ما مقتدریم» دانست و عنوان کرد: سوم خرداد روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» و چهارم خرداد روز «دزفول و مقاومت و پایداری» نامگذاری شده است لذا برنامه ها با محوریت تبیین اهداف و نتایج حماسه پیروزمند سوم خرداد و عملیات بیت المقدس برگزار خواهد شد.

وی فضای مجازی و صدا و سیما را ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های مبتکرانه، خلاقانه و اثرگذار و معرفی پیشکسوتان فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: استان گیلان در دوران دفاع مقدس شاهکار آفریده و بیش از هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است، اما با توجه به آزادسازی خرمشهر در نخستین سال های جنگ و عدم برخورداری گیلان از یگان شاخص نظامی، بسیاری از رزمندگان گیلانی در سایر یگان ها و گردان ها سازمان دهی شده بودند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات بیت المقدس شرکت کردند، گفت: بیش از ۲۵۰ شهید و ۷۰ جانباز گیلانی نیز در حماسه آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب شدند.

وی شهیدان دانا، حق وردیان، احمدیان و ناصحی را از فرماندهان گیلانی شاخص در عملیات بیت المقدس دانست و متذکر شد: یادواره فرماندهان و ۲۵۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر همزمان با دوم خرداد در گلزار شهدای رشت برگزار می شود.

مصطفی پور، با تاکید بر لزوم فضاسازی معابر عمومی جهت بزرگداشت ایام سوم خرداد توسط شهرداری و سپاه ناحیه، تصریح کرد: افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت و برگزاری آیین رونمایی از هفت عنوان کتاب دفاع مقدس دو برنامه محوری سوم خرداد خواهد بود.

وی از برگزاری بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه سوم خرداد در گیلان خبر داد و یادآور شد: برگزاری چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از جانبازان فاتح خرمشهر به صورت وبینار، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس و انعکاس آن در شبکه شاد و افتتاح پروژه های عمرانی بسیج سازندگی و دستگاه های اجرایی در شهرستان ها از دیگر برنامه ها خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما