شناسهٔ خبر: 47277651 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آمار رویایی عیسی آل کثیر در پرسپولیس؛ سه گل برای فراموشی محرومیت تلخ

عیسی آل‌کثیر انگار همان مهاجمی است که پرسپولیس مدت‌ها حسرتش را می‌کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  حدود 8 ماه قبل او درخشش با پیراهن پرسپولیس را بعد از سومین بازی در این تیم و در لیگ قهرمانان آسیا شروع کرد و با گلزنی مقابل شارجه، پاختاکور و السد درخششی خیره کننده داشت اما محرومیت شش ماهه و عجیبی که گریبانش را گرفت اجازه نداد این شروع استثنایی تداوم داشته باشد.

عیسی درست قبل از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بعد از تحمل شش ماه دوری از تیم و تمرین گروهی برگشت و در همان روزی که برگشت بدون حتی یک جلسه تمرین با تیم مقابل نساجی گل زد تا بازگشتی شکوهمندانه داشته باشد. عیسی در آن مسابقه از دقیقه 68 به زمین رفت و دقیقه 90 گل زد.

عیسی آل کثیر

او در شش بازی آسیایی سرخ‌ها دو بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و دو گل هم زد؛ یکی به الریان در بازی آخر، یکی هم به گوا در بازی برگشت.

اما عیسی درخشش خود در لیگ برتر را در دو بازی بزرگ فصل از سر گرفت و نشان داد همان مهاجمی است که به کار پرسپولیس می‌آید. او مقابل سپاهان باز هم در ترکیب اصلی قرار نداشت و از دقیقه 30 جای عالیشاه مصدوم به زمین رفت و دقیقه 55 گل مهمی برای تیمش زد که با کمی تمرکز بیشتر می‌توانست سه امتیازی و تعیین‌کننده‌تر باشد.

عیسی اولین بازی فیکس‌اش با پیراهن پرسپولیس را در لیگ برتر مقابل استقلال انجام داد. مهم‌تر اینکه این اولین دربی عمر بازیگری او هم بود و در کنار نفراتی مثل شهریار مغانلو و فرشاد فرجی برای اولین بار این بازی بزرگ را تجربه می‌کرد.

در این مسابقه مهم و سرنوشت‌ساز هم تنها و تنها یک موقعیت گل نصیب عیسی شد و او از همان موقعیت یک گل سه امتیازی ساخت تا قهرمان پرسپولیسی‌ها در دربی 95 باشد.

واقعیت اینکه اگر دقیق‌تر و منصفانه‌تر نگاه کنیم موقعیتی که عیسی در آن قرار گرفت بیشتر از اینکه از یک کار تیمی به دست بیاید حاصل هوش، دقت و مهارت او بود چرا که هم با دید دقیقش خودش را از آفساید بیرون کشید، هم در ریباند ضربه دقیق و مطمئنی به توپ زد تا سند پیروزی تیمش را امضا کند.

عیسی آل‌کثیر حالا با 179 دقیقه بازی در لیگ برتر چهار شوت به سمت دروازه رقبا زده که هر چهار تایش در چارچوب بوده است. او از این شوت‌ها سه گل زده یعنی 75 درصد شوت‌هایش گل شده است تا آماری حیرت‌انگیز از خود بر جای بگذارد.

با آماری که امروز آل‌کثیر از خود بر جای گذاشته برخی معتقدند شاید اگر پرسپولیس این مهاجم را از ابتدای فصل داشت، الان هم عیسی مدعی کسب عنوان آقای گلی بود هم پرسپولیس با چند امتیاز بیشتر نسبت به نزدیکترین تعقیب‌کنند‌اش شرایط بهتری برای قهرمانی داشت.

با این حال همین که چنین مهاجمی در یک سوم پایانی فصل و در برهه‌ای حساس دست یحیی و پرسپولیس را گرفته می‌تواند برای این تیم تعیین کننده و حیاتی باشد و شاید در رقابت نزدیک با سپاهان نقش تعیین کننده عیسی و گل‌های حساسی که او به ثمر رسانده و خواهد رساند سرخ‌ها را به قهرمانی پنجم نزدیکتر کند.

 

نظر شما