شناسهٔ خبر: 47277617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران؛

برخی افراد پروژه دلسردی مردم از انتخابات را کلید زده اند

پاکدشت- رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه دغدغه مشارکت مردم در انتخابات باید در همه وجود داشته باشد گفت: برخی افراد از ماهها قبل پروژه دلسردی مردم از انتخابات را کلید زده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی که در پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: ۴ انتخابات طی خرداد ۱۴۰۰ در استان تهران برگزار می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه تهران، ری شمیرانات، پردیس و اسلامشهر برای انتخاب یک نفر را نیز در استان تهران خواهیم داشت.

حسن بیگی در ادامه با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه انتخابات در ۲۸ خرداد وجود دارد، گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری ۵۹۲ نفر حضور پیدا کردند که از این تعداد طبق برآوردهای ما بر اساس مصوبات شورای نگهبان ۱۸۳ نفر واجد شرایط اولیه هستند اما بر اساس سخنان سخنگوی شورای نگهبان پرونده حدود ۴۰ نفر برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری معین شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان داشت: در استان تهران برای شورای شهر ۵ هزار و ۹۳۹ داوطلب و برای شورای روستا ۵ هزار و ۲۱۲ داوطلب داشته ایم.

وی افزود: طبق آمار ثبت نام در استان‌های دیگر نسبت به دوره پنجم ۷ درصد کاهش داشته اما در استان تهران ثبت نام‌ها مطلوب بود که انشااله افرادی که اعلام حضور کردند پیش زمینه‌ای برای حضور با شکوه و مشارکت مردم باشد.

حسن بیگی عنوان داشت: برای میان دوره‌ای مجلس نیز ۵۹۷ داوطلب داشتیم که کارهای اولیه آنها انجام و پرونده‌ها تحویل هیأت نظارت شده است و برای میان دوره‌ای خبرگان نیز برای ۳ کرسی ۵۴ نفر داوطلب داشتیم که بررسی پرونده‌ها به شورای نگهبان ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت: در ۲۹ اردیبهشت ماه اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص ۵۴ داوطلب مجلس خبرگان را خواهیم داشت و چند روزی هم برای اعتراض داریم و سپس تبلیغات آغاز خواهد شد.

وی گفت: نکته مهم که باید مورد توجه ائمه جمعه باشد این است که همه دوستان باید دغدغه مشارکت مردم در انتخابات را داشته باشند چرا که افرادی از چند ماه قبل فعالیت‌هایی در جهت دلسرد کردن و ناامید کردن مردم را کلید زده اند و باید برای یک ماه باقی مانده برنامه ریزی صحیح داشته باشیم تا تبلیغات ناامید کننده را خنثی کنیم.

نظر شما