شناسهٔ خبر: 47277593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیمی از مراجعان اورژانس خراسان رضوی در موج چهارم کرونا بستری شدند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج چهارم کرونا روزانه ۴۷۰ نفر به اورژانس‌های بیمارستانی خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که ۵۰ درصد از این افراد بستری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی قلیان اول روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: همچنین میزان مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا نیز روزانه چهار هزار و ۶۵۰ نفر و معادل ۱۰ برابر  اورژانس های بیمارستانی بود.
به گفته وی این امر نشان دهنده نقش مهم مراکز جامع سلامت در جلوگیری از بروز ازدحام در مراکز درمانی و بیمارستانها است.  
وی اظهار داشت: هم اکنون به‌ طور متوسط مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سه هزار و ۶۰۰ نفر در روز کاهش یافته است.
وی بیان کرد: خراسان رضوی پس از استان های سیستان و بلوچستان و گلستان، سومین استان کشور از نظر کاهش بروز بیماری و میزان بستری شدگان در موج چهارم کرونا بوده است.
دکتر قلیان با بیان اینکه خراسان رضوی در موج چهارم کرونا وضعیت بهتری از دیگر استانها داشت، افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت بسیج جامع پزشکی، سپاه امام رضا(ع) و هلال احمر از مهمترین عوامل موثر کنترل موج چهارم کرونا در استان بوده است.
وی تقویت کمیته علمی کرونا با ابلاغ شخص استاندار، تشکیل کمیته های تخصصی و تشکیل جلسات مستمر هفتگی، برگزاری نشست های خبری متمرکز با رویکرد افزایش اطلاع رسانی و جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در سطح جامعه را از دیگر عوامل موثر در این زمینه عنوان کرد.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۲ نفر در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند و هم اینک مجموع بستری های استان به هزار و ۱۸۸ نفر رسیده است.
قلیان بیان کرد: همچنین ۳۴۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و متوسط فوتی های روزانه ناشی از این بیماری نیز ۱۸ نفر است.  
وی تاکید کرد: در موج سوم کرونا متوسط بستری در بیمارستان ها به ۶۰۰ نفر در روز رسید و این در حالی است که در موج چهارم متوسط روزانه از ۴۰۰ نفر بیشتر نشد.
وی اظهار امیدواری کرد که روند بستری مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان رضوی همچنان نزولی باشد تا شاهد موج های بعدی نباشیم.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۲۸۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

در این مدت ۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند که ۲ هزار و ۹۴ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

نظر شما