شناسهٔ خبر: 47277590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران:

هم‌افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی بسترساز ارتقای اقتدار ملی است

حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به اهمیت تبادل علمی و فناورانه مجموعه‌های نظامی و غیرنظامی کشور گفت: هم‌افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی در جهت راهبری حوزه دفاعی و امنیتی کشور کارآمد خواهد بود و بسترساز اقتدار ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نخستین نشست شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح و مسئولان کشوری برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مستحضر هستید در جلسه ۸۳۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی سند علمی فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی کشور به تصویب رسید که در این سند سطوح اهداف کلان و سیاست گذاری ها، راهبرد‌ها و اولویت‌ها پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مصوبه شورای هماهنگی به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش بینی شده است و ۲۰ عضو دارد که وزاری مرتبط با حوزه در این مجموعه هستند؛ همچنین دبیر شورای امنیت ملی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کیمسیون آموزش عالی مجلس نیز در آن حضور دارند.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه مصوبات این شورای هماهنگی برای دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی لازم الاجرا است، افزود: بدین ترتیب یک هم افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی در جهت راهبری حوزه دفاعی و امنیتی کشور شکل خواهد گرفت که بسترساز اقتدار ملی و افزایش توان دفاعی است.


وی خاطرنشان کرد: طبق این سند از سرریز ظرفیت‌های حوزه دفاعی و امنیتی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی استفاده می‌شود و هم از مسیر دانشگاه ظرفیت‌های دانش بنیان علمی و فناوری افزایش می‌یابد که البته همکنون نیز همکاری گسترده‌ای در این رابطه وجود دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک ظرفیت بزرگی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه دفاعی کشور وجود دارد که از هم افزایی این دانش‌ها می‌توان بستر‌های مناسب را برای افزایش قدرت و اقتدار در حوزه دفاعی کشور ایجاد کرد.

وی در پایان افزود: وقتی که از دانش صحبت می‌کنیم یکپارچگی که محصول بین دانشی است اهمیت دارد و ظرفیت همکاری بین دانشی با شکل گیری این سند و شورا محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما