شناسهٔ خبر: 47277572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری مانور چند منظوره امداد و نجات در چهارمحال و بختیاری با حضور نجار

مریم بیگی

مانور چندمنظوره امداد و نجات با حضور رییس سازمان مدیریت بحران در شهرستان کیار از توابع چهارمحال و بختیاری برگزار شد، این مانور در حوزه‌های امداد کوهستان، اسکان اضطراری، گشت شبانه غواصی، سیلاب و نجات غریق بود و با رمز «یا زهرا» آغاز شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل نجار ۲۷ اردیبهشت‌ماه در حاشیه برگزاری مانور چند منظوره امداد و نجات در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای حادثه‌خیز در جهان به‌شمار می‌رود، بنابراین نیروهای امدادی باید آمادگی لازم را برای امدادرسانی و ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه برگزاری مانورهای امدادی یک کار ارزشمند در سراسر کشور است، گفت: برگزاری این مانورها آمادگی نیروهای امدادی را در برابر حوادثی مانند زلزله و سیل ارتقا می‌دهد، باتوجه به قانون مدیریت بحران در کشور باید آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بارش‌ها در کشور با کاهش چشمگیر روبرو بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌های کشور در حال حاضر درگیر خشکسالی شدید و تنش آبی هستند، برای مقابله با بحث خشکسالی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این اعتبارات در پروژه‌های مختلف مرتبط با کاهش مخاطرات خشکسالی هزینه خواهد شد.

نجار با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در بحث پیشگیری از حوادث حائز اهمیت است، بیان کرد: نقش مردم در این حوزه موثر است، برای مثال رها کردن یک سیگار روشن در یک مزرعه می‌تواند موجب آتش‌سوزی و به هدر رفتن زحمت یکساله کشاورز شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: مردم باید به بحث مقاوم‌سازی منازل خود و ایمنی در ساخت و سازها توجه کنند، همچنین از احداث منزل مسکونی در حریم و بستر رودخانه اجتناب کنند.

نجار یادآور شد: در روزهای برفی و پس از آن از کوهنوردان درخواست می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، اما شاهد جان باختن تعدادی کوهنورد در یکسال گذشته بر اثر سقوط بهمن بودیم.

افتتاح پایگاه امداد و نجات بین‌شهری سردار شهید زال یوسف‌پور

ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه برگزاری این مانور امدادی، اظهار کرد: خوشبختانه نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان از آمادگی بالایی در بحث امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله، غرق‌شدگی و ... برخوردار هستند.

وی افزود: مردم در هنگام بروز حوادث و نیاز به هرگونه کمک با شماره تلفن سه رقمی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

کیانی در پایان از افتتاح پایگاه امداد و نجات بین‌شهری سردار شهید زال یوسف‌پور شهرستان کیار خبر داد و یادآور شد: برای راه‌اندازی این مرکز هشت میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

نظر شما