شناسهٔ خبر: 47277554 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش‌ها به قتل «بابک خرمدین»

قتل بابک خرمدین به دست والدینش باعث شد تا کاربران برای مرگ او هشتگ راه انداخته و خواستار دانستن این علت باشند که چرا جامعه به فرزندکُشی سقوط کرده است؟!

صاحب‌خبر -
فرارو- در جدیدترین خبر‌های شنیده شده از قتل بابک خرمدین ، کارگردان سینمای کشور، پدر بابک به قتل او اعتراف کرده و گفته که اقدام به بیهوشی فرزند خود کرده و سپس در حمام او را به قتل رسانده و جسدش را مثله مثله کرده است.

به گزارش فرارو، تلخ بودن خبر قتل بابک خرمدین به دست والدینش در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرده است. همین امر باعث شد تا کاربران برای مرگ او هشتگ راه انداخته و خواستار دانستن این علت هستند که چرا جامعه به فرزندکُشی سقوط کرده است؟!

احسان کرمی مجری، بازیگر و خواننده به این اتفاق واکنش نشان داده و در توئیتر نوشته «بابک خرمدین را زمانی که در انجمن سینمای جوان درس میخواندم شناختم. همیشه آرام بی هیاهو به نظر می‌رسید قتل فجیع او باور کردنی نیست.»

واکنش کاربران به مرگ بابک خرمدین

پس از اعلام خبر قتل بابک خرمدین به دست والدینیش هنرمندان و کاربران نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان داده‌اند. نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تئاتر در این باره نوشت: «این خبر را واقعا نمی‌تونم باور کنم. تسلیت به ما و تمام انسان‌ها برای چنین توحشی.»
 
کاربری در توئیتر به علت قتل بابک خرمدین را که پدرش مجرد بودن فرزندشان اعلام کرده بود، اعتراض کرده و نوشته که «پدر بابک خرمدین اعترافشو با این جمله شروع کرده: پسرم مجرد بود! پشت این جمله لایه لایه مصیبت فرهنگی خوابیده. انگار که بگی دزد بود، معتاد بود، مجرم بود... انگار بخوای مختصر و کوتاه برای کار وحشیانه‌ات دلیل بیاری: مجرد بود بابک_خرمدین»

کاربری دیگر زندگی بابک خرمدین را همانطور که قبلا نیز این کارگردان هم به آن اشاره کرده بود، به فیلم این هنرمند که سوگنامه‌ای برای یاشار است، نسبت داده و گفته که او این فیلم را براساس زندگی خودش ساخته و آن را سوگ نامه‌ای برای بابک خرمدین خوانده است. فیلم داستان یک جوان است که برای تحصیل وارد لندن می‌شود. فیلم عمدتا ماجرای پریشانی و استیصال یاشار و دلتنگی او برای پدر و مادرش بود.

در این میان کاربری که ادعا دارد از دوستان مرحوم بابک خرمدین بوده نوشته است: "برای بابک خرمدین هشتگ راه افتاده. دیشب خبر مرگ/قتل بابک اومد. موندم چجوری به دخترم بگم. هر وقت میومد خونه ما، با یک عالمه هدیه برای دخترم میومد. قطعا تصویر یک عموی مهربونم در ذهن دخترم باقی هست. چی گذشته در اون خونه؟ خدا می‌دونه."

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مرگ بابک خرمدین را بی مسئولیتی برخی مسئولان دانسته و خواستار تغییر قانون مصونیت پدر از قتل فرزند شده اند. آن‌ها به قتل رومینا به دست پدرش و همچنین علیرضا فاضلی اشاره کرده و گفته اند: «پدر رومینا قبل از قتل دخترش درباره‌ی مجازات فرزندکشی تحقیق، و از مصونیت خودش آگاه بود؛ بی‌شرفی این آدم‌ها به کنار، وقتی خلأ قانونی وجود داشته باشه فرد به خودش اجازه می‌ده هر غلطی کنه و حتی دست به فرزندکشی بزنه. رومینا اشرفی؛ علیرضا فاضلی و حالا بابک_خرمدین. ترسناکه؛ خیلی ترسناک.»

این کاربران با ذکر ماده‌هایی که حکم قصاص والدین برای قتل فرزندشان وجود ندارد، نوشته اند: «راجب بابک_خرمدین ۱) پدر قصاص نمیشه (ماده۳۰۱) ۲) مثله کردن فقط در قانون ذکر شده که ممنوعه مجازاتی ذکر نشده ۳) علاوه بر مجازات مثله کردن پدرش به حبس ۳تا۱۰سال محکوم میشه (ماده۶۱۲) ۴) باید مشخص بشه که مادر مباشر جرم بوده یا معاون تا بشه تشخیص داد مجازاتش چیه ۵) با خانوادتون مهربون باشید.»

کاربرانی دیگر از توئیتر مرگ بابک خرمدین را به بابک خرمدینی که رهبر مبارزان ایرانی بوده، تشبیه کرده اند. به نوشته آن ها، انگار تو طالع همه بابک‌های خرمدین نوشته شده با تکه تکه شدن به قتل برسند. این تشابه مرگ به این علت است که هردوی بابک‌ها مثله شده و به قتل رسیده اند.

البته در مقابل نیز برخی از کاربران معتقدند که علت دیگری برای قتل بابک خرمدین وجود دارد و ممکن است والدین او دخالتی در مرگ بابک نداشته باشند. کاربری در این باره نوشت: «من هرطور به عکس پدر و مادر بابک_خرمدین نگاه میکنم اصلا تو مخیله م نمیگنجه اینا با این سن و سال و نحیف بودن و بعد ۴۷ سال بچه داشتن این کارو کرده باشن؟ بابک خرمدین از لندن بخاطر دلتنگی خانواده برگشت چجوری آخه؟ نکنه قتل یکی دیگرو گردن گرفتن؟»

آثار و جوایز بابک خرمدین، کارگردان سینما

بابک خرمدین سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد و ۲۶ اردیبهشت پیکر بی جان او در سطل آشغالی واقع در فاز ۳ شهرک اکباتان کشف شد. بور بیجاده رنگ” ۱۳۸۶ (۲۲ دقیقه)، “سه شنبه: مامان” ۱۳۸۸ (۹ دقیقه)، فیلم نیمه بلند داستانی “روزن (کورسو) ” ۱۳۸۹ (۴۲ دقیقه)، فیلم بلند داستانی “سوگنامه‌ای برای یاشار” ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن (۷۲ دقیقه)، ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام‌های “برش” ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقیقه) از آثار این هنرمند هستند.

او دارای جوایز و افتخاراتی همچون دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای ” بور بیجاده رنگ” در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸، کاندید (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)، برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸، برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر) ۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین) است.

برچسب‌ها:

نظر شما