شناسهٔ خبر: 47277542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵۹ اثر به جشنواره ملی تئاتر اردیبهشت در دانشگاه دامغان ارسال شد

سمنان- ایرنا- دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی "اردیبهشت" گفت: ۱۵۹ اثر از سراسر کشور برای بخشهای رقابتی این جشنواره ارسال شد.

صاحب‌خبر -

سجاد یعقوبی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از ۴۸ دانشگاه و از شهرهای مختلف از جمله تهران، یزد، اصفهان، تبریز ارسال شده است که از میان این آثار ۱۲ اثر از بخش صحنه ای و سه اثر از بخش نقالی آماده اکران شدند. 

وی اظهارداشت: پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی "اردیبهشت" به صورت مجازی برگزار می‌شود که از بهمن ۹۹ فعالیت های خود را آغاز کرد. 

یعقوبی ادامه داد: تولید محتواهای مفید در زمینه تئاتر و ادبیات، برگزاری اجرای زنده مجازی با موضوعات  «هنر نمایش و جشنواره های دانشجویی» و همچنین برگزاری وبینارهای تخصصی با افراد سرشناسی چون مهتاب نصیرپور، فرزین محدث، نوید فرح مرزی و مونا فرجاد از جمله فعالیت های جشنواره تا زمان شروع آن بود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فعالیت خود را به طور رسمی از امروز ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز کرد و جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه با برگزاری اختتامیه و اعلام برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد. 

یعقوبی ضمن آرزوی خرسندی برای علاقه‌مندان به هنر و همچنین موفقیت برای شرکت کنندگان این جشنواره، افزود: اکنون دنیا با کرونا درگیر است ولی این ویروس نمی تواند روح والای هنر را فروکشاند و در قعر نومیدی دفن کند زیرا هنر با هنرمندان و هنردوستان همواره زنده مانده و در آینده نیز به حیات خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: تعدادی از هنرآموزان دانشگاه شهر تاریخی دامغان، دور هم گرد آمدند تا در زمانه تعطیلی سالن های تئاتر، به صورتی دیگر این هنر متعالی را زنده نگه داشته و راه گذشتگان خود را ادامه دهند. 

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی "اردیبهشت" دانشگاه دامغان گفت: زمان پخش و اکران آثار راه‌یافته به بخش اکران، مطابق برنامه‌ریزی جشنواره، در صفحه اینستاگرام و کانال مجازی به نشانی:ordibehesht_festival اطلاع رسانی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت جشنواره به نشانی Ordibehesht.du.ac.ir با این رویداد فرهنگی همراه باشند.      

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره جشنواره تئاتر اردیبهشت امسال در پنج بخش و به صورت کامل مجازی برگزار می‌شود. 

 تئاتر دانشجویان در این جشنواره در بخش‌های صحنه، نمایش رادیویی، نمایشنامه نویسی، از ایده تا اجرا، پوستر، بروشور، گریم و پژوهش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در چهارمین دوره این جشنواره از ۱۰۰ اثر ارسالی، ۱۶ اثر پذیرفته و در مدت جشنواره در حضور داوران به روی صحنه رفت که از این تعداد، هفت اثر مربوط به دانشگاه دامغان بود.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

نظر شما