شناسهٔ خبر: 47277411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون کوهنوردی:

فدراسیون کوهنوردی، نگاه ویژه‌ای به باشگاه‌های خصوصی دارد

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: نگاه ویژه به باشگاه‌های خصوصی برای گسترش این ورزش جزو برنامه‌های اصلی است که در کشور پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا زارعی عصر دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی یزد افزود:  نگاه ویژه‌ به باشگاه‌های خصوصی و همکاری در راه‌اندازی آنها برای جذب حامیان مالی موجب رونق و تعالی این رشته جذاب است و تاکنون اقداماتی صورت گرفته که ادامه دارد.

وی به اجرای طرح سیمرغ در  راستای توسعه گردشگری ورزشی اشاره و ادامه داد: اجرای این طرح موجب شده‌ تا کوهنوردان حرفه‌ای برای فتح قله‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کنند که استان یزد با داشتن قله شیرکوه این فرصت را دارد تا از گردشگری ورزشی در این زمینه به خوبی استفاده کند.

این مسوول با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه بسیار مناسب در استان یزد در رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون اظهار کرد: باید با استفاده از این ظرفیت‌های مناسب در مسیر توسعه و گسترش این رشته در سطح کشور بیش از گذشته اقدامات لازم را انجام داد.

زارعی به اهمیت فرهنگ‌سازی و معرفی این رشته در کنار امور فرهنگی و اطلاع رسانی در استان‌ها اشاره و بر همکاری رسانه‌های گروهی برای جلب مخاطبان بیشتر در سطح کشور تاکید کرد. 

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: استعدادیابی و آموزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی مهم و اثرگذار است که باید به این مهم توجه جدی‌تر شود تا با جلب و جذب ورزشکاران مستعد و توانمند، مسیر برای شکوفایی بهتر و بیشتر هموار شود.

مسعود شریعتی افزود: رشد، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی پرطرفدار نیازمند کار ریشه‌ای است و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی  به هیچ وجه دنبال کار گلخانه‌ای نباشد و برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای توسعه همه جانبه این رشته داشته باشد.

در این نشست، حمیدرضا افلاطونیان با کسب هشت رای از ۱۵ رای اخذ شده به عنوان رئیس جدید این هیات برای چهار سال آینده در استان انتخاب شد.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

نظر شما