شناسهٔ خبر: 47277400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

غریب‌آبادی: حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان مظلوم فلسطینی، جنایت علیه بشریت است

زهرا اصغری

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، ضمن ضروری دانستن رسیدگی به چالش تروریسم، حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی را شدیدا محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، در سخنانی در سی‌امین نشست کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل، با اعلام این‌که تروریسم به عنوان یک چالش فوری کماکان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین توسعه و رفاه جوامع محسوب می‌شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ، تعهد قوی و نقش تعیین‌کننده خود در مبارزه با تروریسم را از طریق کمک موثر به کشورهای تحت تأثیر تروریسم در مبارزه و برچیدن گروه‌های تروریستی در منطقه، نشان داده است.

وی گفت: عزم قاطع جامعه بین‌المللی جهت ریشه‌کن کردن تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، به‌ویژه در این مقطع زمانی که شاهد حملات تروریستی فجیع و گستاخانه سازمان‌یافته علیه مقامات دولتی و دانشمندان، به‌ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان پرچمدار واقعی مبارزه با تروریسم و دکتر شهید فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی هستیم، یک ضرورت حیاتی است.

غریب‌آبادی در ادامه با اشاره به این‌که ما نمی‌توانیم و نبایستی از تروریسم گسترده‌ای که علیه مردم بیگناه فلسطین وجود دارد، چشم‌پوشی کنیم، افزود: امروز ما بار دیگر با ناراحتی و خشم، شاهد اقدامات تروریستی وحشتناک رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان بی‌گناه، به‌ویژه زنان و کودکان، از جمله در نوار غزه هستیم.

وی تصریح کرد: سیاست و اقدامات رژیم اسرائیل در مورد تروریسم، از جمله حمله گسترده و سیستماتیک این رژیم علیه مردم غیرنظامی فلسطین، که نقض جدی حقوق اساسی بشر و همچنین اهداف و اصول منشور سازمان ملل است، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.

این دیپلمات ارشد کشورمان ضمن یادآوری این‌که بر اساس اسناد حقوق بین‌المللی مربوطه، همه کشورهای عضو باید متعهد به مبارزه با تروریسم بوده و  از تشویق یا تحمل فعالیت‌های تروریستی خودداری کنند، گفت: سکوت در برابر چنین حملات تروریستی گسترده که توسط خبیث‌ترین رژیم انجام می‌شود، به معنای تشویق و تحمل تروریسم است و جامعه بین‌المللی نبایستی به این وحشیگری رضایت دهد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، افزود: ما با شدیدترین لحن ممکن، حملات رژیم اسرائیل را محکوم نموده و خواستار توقف فوری و کامل همه اقدامات خشونت‌آمیز از جمله حملات نظامی، تخریب و اقدامات ترور رژیم اسرائیل هستیم.

وی، در پایان از همه کشورهای عضو خواست تا مطابق با تعهدات حقوقی و بین‌المللی خود، بدون هیچ قید و شرطی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی رژیم اسرائیل را محکوم کرده و این رژیم را به‌خاطر جرایمش و با هدف جلوگیری از تکرار آن‌ها، پاسخگو نمایند.
انتهای پیام

نظر شما