شناسهٔ خبر: 47277228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: تخت‌های آی.سی.یو در کشور پنج برابر شد

سبزوار- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین سالانه ایجاد تخت‌های آی.سی.یو در کشور قبل از شیوع کرونا حدود ۶۰۰ تخت بود که طی یک سال گذشته با افزایش حدود پنج برابری به ۲ هزار و ۷۰۰ تخت رسید.

صاحب‌خبر -

دکتر سعید نمکی عصر دوشنبه در نشست ستاد منطقه‌ای مقابله با کرونا در شهرستان سبزوار افزود: طی یک سال گذشته همزمان با مدیریت ویروس کرونا، ماهیانه یک هزار تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شده است.

 وی ادامه داد: همچنین طی این مدت بیش از ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز و ۲۵۰ دستگا ه سی.تی.اسکن به مجموعه تجهیرات درمانی کشور افزوده شده که این اقدامات بی سابقه بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط اوج تحریم با یاری خداوند متعال، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و با اخلاص، وفاق ملی، کار جهادی و بسیجی، زحمات اعضای ستاد مقابله با کرونا و همکاران نظام سلامت و مسوولان و همراهی مردم بحران کرونا را با موفقیت گذراندیم.

وی افزود: در آینده نزدیک کشورها را با قابلیت مدیریت آنها در کرونا خواهند سنجید که جمهوری اسلامی ایران از این عرصه سربلند بیرون آمد به طوری که هیچ بیماری در بیرون از بیمارستانها سرگردان نشد و با وجود امواج سهمگین تحریم، هیج استان و دانشگاهی با کمبود دارو مواجه نبود.

دکتر نمکی ادامه داد: ایستادگی در برابر سهمگین ترین هجمه دشمن و تحریم ها از الطاف الهی بود و شیوه های موفق مدیریت کرونا برگ زرین دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزود.

وی با اشاره به ظرفیت های سبزوار گفت: این شهرستان یکی از مناطق تمدنی و فرهنگی خراسان بزرگ به شمار می رود و این شهر پرچمدار تشیع علوی است.

در سفر عصر دوشنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سبزوار سه طرح بهداشتی با هزینه ۳۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما