شناسهٔ خبر: 47277193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان:

میزان مصرف آب در آذربایجان شرقی دو برابر میانگین دنیا است

حمید وظیفه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان مصرف آب در این استان دو برابر میانگین مصرف در دنیا است.

صاحب‌خبر -

یوسف غفارزاده امروز دوشنبه(۲۷ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره‌ی نیرو و رسانه (نور) با بیان اینکه صنعت آب‌وبرق جزو صنایع زیربنایی و مهم استان است، اظهار کرد: رسانه‌ها در بحث آگاه‌سازی در تامین و مصرف آب‌وبرق پایدار نقش اساسی دارند.

وی میانگین مصرف آب در استان را معادل دو برابر میانگین مصرف آب در کل دنیا برشمرد و افزود: وضعیت استان در بحث آب چندان خوب نیست و عواملی مانند کاهش ۲۵ درصدی میزان بارش، کاهش ۴۰ درصدی روان‌آب رودخانه‌ها که از باران و برف به وجود می‌آیند، افزایش ۱/۱ درصدی گرمای هوا نسبت‌به سال گذشته و کاهش ۱۵ الی ۲۰ درصدی مخازن سدها مخصوصاً سدهای آب شرب نشان‌دهنده این است که در سال جاری با تنش آبی مواجه هستیم.

 وی با بیان اینکه اصلی ترین موضوع، همراهی و مشارکت مردم است، تاکید کرد: علی‌رغم این‌که کارهای فنی و عمرانی زیادی انجام‌شده است، انتظار ما از مصرف کنندگان (بخش شرب و غیر شرب) خانگی، کشاورزی و صنعتی این است که با استفاده منطقی و عدم هدر دادت آب می‌توانیم بدون قطعی آبی این پیک آبی را رد کنیم.

کاهش ۵ هزارمگاواتی برق در نیروگاه های برق آبی

مدیرعامل برق منطقه آذربایجان نیز طی سخنانی گفت: شبکه‌ی برق یک شبکه‌ی سراسری است و با توجه به اینکه وضعیت کاهش نزولات آب در کشور بدتر از استان ما است، در تابستان امسال با کاهش ۵ هزار مگاواتی برق در نیروگاه‌های برق آبی روبرو خواهیم شد.

افشین روشن میلانی ادامه داد: برای جبران این کمبود تمامی دستگاه‌های سیستم برق کشور موظف هستند تا به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند تا با کمک در مدیریت این موضوع بتوانیم با عدم خاموشی و کمترین تبعات این پیک را رد کنیم.

پذیرش سالانه ۵۰ هزار مشترک جدید برق در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در هفته‌های اول مرداد حدود هزار مگاوات نیاز مصرفی در حوزه برق تبریز و حدود ۸۰۰ مگاوات نیز در توزیع استانی به‌عنوان مکمل توزیع برق تبریز نیاز است و اگر برق منطقه‌ای را نیز اضافه کنیم حدود ۲۱۰۰ مگاوات برق نیاز مصرفی ما خواهد بود اما سقف مجازی که به ما اجازه داده‌ شده است تا رعایت کنیم، تقریباً ۱۶۰۰ مگاوات است. 

 عادل کاظمی در خصوص بحث تولید و استخراج رمز ارزها نیز بیان کرد: متأسفانه مشکل بعدی ما بحث ماینرهای تولید رمز ارز است که این‌موضوع به منازل و کارگاه‌های متروکه نیز کشیده شده‌ و مشکل توازن بین توزیع و مصرف را تشدید می‌کند.

کاظمی در پایان با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ سال پرعارضه ای خواهد بود، گفت: هم‌زمانی این موضوع با انتخابات نیز مارا بر آن داشته که تلاش کنیم هیچ عارضه‌ای به وجود نیاید و اگر مردم و مشترکین با ما همراهی کنند قطعا می‌توانیم این ایام را سپری کنیم و خواسته‌ی ما از اصحاب رسانه این است که در کنار ما باشند و به مشترکین آگاهی ببخشند تا در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام

نظر شما