شناسهٔ خبر: 47277118 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زالی خبرداد؛

ایجاد ایمنی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا

فرمانده مقابله با بیماری کرونا گفت: حداقل بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد تا ایمنی لازم ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زالی فرمانده مقابله با بیماری کرونا در نشست ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا استان تهران امروز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) اظهار کرد: باتوجه به آخرین آمار شیب کرونا دراستان تهران ملایم، اما همراه با نوساناتی بوده و رفتار و الگوی پیک چهارم در این استان کاملا متفاوت‌تر از سایر استان‌ها است و انتظار می‌رود تا تغییراتی را در هفته‌های آینده شاهد باشی، لذا تقاضا داریم از مردم تا در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در روز‌های گذشته در کشور شرایط آرامی را شاهد بودیم، ولی در تهران وضعیت قابل قبول نبود و ممکن است نوساناتی در هفته‌های آینده ایجاد شود چرا که شرایط در استان تهران شکننده است.

وی افزود: نسبت به هفته‌های قبل ویروس‌های جهش یافته سرعت بیشتری را پیدا کرده‌اند و ممکن است پیک پنجم را در شرایطی متفاوت تجربه کنیم، اما زمان آن قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح کرد: باتوجه به جمعیت گسترده تهران و حضور عمده گروه‌های هدف در این استان روند واکسیناسیون در حال انجام است و نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها هستیم و خوشبختانه مراکز واکسیناسیون در این استان روبه افزایش بوده و امیدواریم دیگر شاهد ازدحام جمعیت برای زدن واکسن نباشیم.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا اضافه کرد: با مساعدت معاونت بهداشتی، وزارت بهداشت برنامه‌ای درخصوص استفاده از امکانات نرم افزاری و دیجیتالی برای ثبت و تزریق واکسن کرونا هستیم تا روند انجام واکسیناسیون را تسهیل بخشیم.

زالی دامه داد: راه اندازی مجموعه‌های خودرویی واکسیناسیون را در برخی از مناطق داشتیم که بار سنگینی از دوش کادر درمان برداشت و در صدد افزایش این فضا‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند به محض تزریق واکسن بدن آن‌ها در برابر ویروس کرونا مقاوم شده است، تاکید کرد: اینگونه نیست چرا که حداقل بعد از تزریق دوز دوم، ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد تا ایمنی لازم برقرار شود بنابراین لازم است تا شهروندان حتی بعد از تزریق واکسن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

زالی گفت: مشکل کمبود برخی دارو‌های تخصصی برای درمان ویروس کرونا را در هفته‌های گذشته داشتیم که خوشبختانه با تدابیر لازم این مشکل نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های تولید داروی کرونا با تلاش روز افزون توانسته‌اند از طریق علم پیچیده‌ای به مواد اولیه برای درمان این بیماری برسند و در تلاش هستیم تا با وارد کردن آن به بازار ایمنی و سلامت مردم را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران لازم مردم از هرگونه ازدحام خودداری کنند چرا که شرایط ناپایدار است.

انتهای پیام/

نظر شما