شناسهٔ خبر: 47276706 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تزریق روزانه ۵۰۰ هزار واکسن طی روزهای آینده

ايسنا : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون از روزی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ به ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۵۰۰ هزار نفر طی روزهای آینده خواهد رسید، گفت: تا اوایل تیر ماه جامعه هدف سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را واکسینه خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

سعید نمکی امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ ماه، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد و در جمع خبرنگاران در خصوص ویروس هندی اظهار کرد: در ادامه واکسیناسیون نیز طبق سند ملی واکسیناسیون کشور به دیگر جوامع هدف خواهیم پرداخت.

وزیر بهداشت افزود: تا اواخر تابستان جمعیت انبوه‌تری را واکسینه خواهیم کرد و واکسن تولید داخل نیز خوشبختانه از خردا دماه به مجموعه واکسن‌های ما خواهد پیوست و هر ماه یکی از تولیدکنندگان داخلی به جمع تولیدی ما اضافه خواهد شد. امیدواریم تا پایان ۱۴۰۰ کل افراد جامعه هدف را طبق سند ملی واکسینه کنیم.

نمکی خاطرنشان کرد: این ویروس در کشور ما در حال حاضر در چرخش و در خیلی از مکان‌ها شناسایی شده است. همکاران در بعضی استان‌ها تلاش کردند به گونه‌ای این ویروس را زمین‌گیر کنند اما این نوع ویروس همانند ویروس‌های قبل می‌تواند دوباره پیدا شود و در جایی ما را گرفتار موج جدیدی کند.

وی با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته از مرزهای غربی وارد کشور شد اما ویروس هندی و آفریقای جنوبی از مرزهای جنوبی، جنوب شرقی و شرق ما را تهدید می‌کند، بیان کرد: به همین دلیل از مدت‌ها قبل از همکاران خواسته بودیم با کمک مرزبانی و دیگر نیروهایی که می‌توانند در زمینه مراقبت از مرزها یاری برسانند، اجازه ورود و خروج از این مرزها را ندهند و آماده باشند تا اگر کوچک‌ترین نمونه شناسایی و رصد شد، به سرعت این شعله‌های کوچک را خاموش کرده و از گرفتاری در سطح ملی جلوگیری کنند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه خوشبختانه آمادگی بسیار خوبی در خراسان رضوی مشاهده می‌شود و تیم بسیار چابکی در مقابله با کرونا در استان خدمت‌رسانی می‌کند، تاکید کرد: از آنجایی که ما معبر عبور ویروس را از این بخش کشور می‌بینیم، افراد به عنوان مرزبانان غیوری که تا به حال ارائه خدمت کردند، در مرزبانی سلامت هم برای عدم اشاعه ویروس در کشور همت بیشتری را به کار گیرند.

نمکی در خصوص تاخیر واکسیناسیون توضیح داد: علی‌رغم تاخیری که در واردات واکسن به دلیل بدعهدی بعضی‌ها که با ما قرارداد داشتند یا مشکلاتی که در برخی از کشورها مثل هند به دلیل دستورات قانونی و توسعه بیماری ایجاد شد، با تاخیر حدود چند هفته‌ای، واکسن‌ها به دست ما رسید و تلاش کردیم سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم.

نظر شما