شناسهٔ خبر: 47276676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه:

روابط عمومی‌ها دغدغه‌مندترین و مسوولیت‌پذیرترین افراد سازمان‌ها هستند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه با اشاره به نقش چندگانه و مهم روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و روشنگری، گفت: روابط عمومی‌ها، دغدغه‌مندترین و مسوولیت‌پذیرترین افراد هر سازمان در پیش‌برد اهداف و همچنین پاسخگویی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «وحید خسروی» عصر دوشنبه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با حضور در دفتر ایرنا مرکز کرمانشاه؛ برخورد و رفتار روابط عمومی‌ها را الگو و معیار ارزیابی سازمان‌ها نزد مردم دانست و افزود: هر چقدر تعهد، اخلاق، دانش، مسوولیت‌پذیری روابط عمومی بیشتر باشد یقینا باور پذیری مردم نسبت به سازمان بیشتر می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز همگان به این باور رسیدند که روابط عمومی ها نقش بی‌بدیل و مهم در پیشبرد اهداف سازمان‌ها دارند و مدیران اگر از دانش و مهارت روابط عمومی‌ها در سیاست گذاری ها و تصمیمات سازمان بهره بگیرند در اجرای وظایف شان موفق ترند چرا که آنها مرکز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تحلیل و پایش اطلاعات و داده ها در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی هستند.

خسروی در ادامه به انتصاب مدیران روابط عمومی آموزش دیده، با مهارت و شایسته در سازمان ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی یک علم  و هنر ارتباط با مردم، مدیریت و پاسخگویی به مخاطبان است و افرادی که در جایگاه مدیر روابط عمومی یک سازمان قرار می گیرند حدقل باید در زمینه علم ارتباطات، مدیریت و ارتباط با مردم از نظر تئوری و علمی برخوردار باشند تا بتوانند به مردم و انتظارات از سازمان پاسخگو باشند.

لزوم تسلط روابط عمومی ها از تکنولوژی‌های نوین

عضو شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه در ادامه به تغییرات شگرف و عظیم فناوری ارتباطات و اطلاعات در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در امر اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: امروز روابط عمومی هایی قوی و کارآمد هستند که بتوانند از ابزارها و تکنولوژی های نوین که در کمترین زمان ممکن به مخاطبان اطلاعات منتقل می کنند مسلط باشند و در بستر و فضای نوین که همانند فضای مجازی و کانال شبکه های اجتماعی است به مردم پاسخگویی و اطلاع رسانی کنند.

خسروی گفت: برای اثر بخشی بیشتر و قوی تر با مردم، باید به سمت گفتمان و دیالوگ، تفاهم برویم و این در بستر ایجاد کانال های ارتباطی تعریف و تبیین می شود که استفاده  کارآمدتر از ظرفیت فضای مجازی داشته باشند.

روابط عمومی‌ها دغدغه‌مندترین و مسوولیت‌پذیرترین افراد سازمان‌ها هستند

او همچنین با اشاره به قابلیت های پیشرفته گوش های هوشمند، وب سایت ها و کانال های اجتماعی، بر دانش تولید محتوا در این بستر جدید و نوین توسط روابط عمومی ها برای کارآمدی و اثر بخشی بیشتر در ارتباط با مردم تاکید کرد و گفت: با ورود تکنولوژی های نوین مهارت استفاده بهینه از آنها نیز باید با آموزش مستمر در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد. 

سواد رسانه ای مدیران باید ارتقا یابد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در شورای اطلاع رسانی روابط عمومی های استان کرمانشاه آموزش مستمر روابط عمومی ها در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با توجه به بحران ویروس کرونا در دستور کار است.

او همچنین بر ارتقاء سواد رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی و انتصاب مدیران روابط عمومی شایسته و دارای مهارت تاکید کرد و گفت: هر کس در هر جایگاهی باید با شرایط جدید و تغییرات انطباق پذیر باشد و به همین خاطر مدیران باید سواد رسانه ای خود را برای اثرپذیری در میان مردم با استفاده بهینه از تکنولوژی های جدید و تولید محتوا در این فضا ارتقا دهند. 

خسروی به جذابیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای مردم اشاره کرد و گفت: این فضا و بستر جدید اطلاع رسانی اطلاعات را بدون محدودیت زمانی و مکانی در اختیار مردم قرار می دهد به همین خاطر برای مردم جذاب است؛ بنابراین باید مدیران و روابط عمومی ها برای آنکه در این فضا اثر بخش باشند باید بر استفاده بهینه از تکنولوژی های نوین مسلط باشند.

به گفته خسروی برخی از مدیران هنوز دیدگاه سنتی به جایگاه روابط عمومی ها دارند و هزینه برای ایجاد بستر فضای جدید را هزینه اضافی می دانند و به همین خاطر نمی توانند کارآمدی و کارایی لازم را در عصر جدید داشته باشند.

او در پایان عرصه روابط عمومی را یک عرصه خلاق و پویا  دانست که مدیران آن باید همواره خودشان را در معرض یادگیری، آموزش و مهارت جدید قرار دهند و خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی و ارگان ها به جایگاه روابط عمومی ها در راستای پاسخگویی به انتظار مخاطبان آنها با مردم و همچنین پیش برد اهداف سازمانی‌شان شد.

۲۷ اردیبهشت در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

نظر شما