شناسهٔ خبر: 47276656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه طرح‌های شاخص با بودجه‌ریزی سنتی ممکن نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه بودجه‌ریزی سنتی میراث فرهنگی استان گیلان را به شکوفایی و توسعه نمی‌رساند، گفت: باید نگاه ویژه ‌به این حوزه شده و از سوی نهادهای حمایتی تصمیماتی اثربخش برای رشد گردشگری، صنایع‌دستی و میراث اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود حلاج پور عصر امروز  در جلسه‌ای که پیرامون تفاهم‌نامه سه جانبه  همکاری اقتصادی، اجتماعی و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی در مناطق روستایی گیلان با مجری اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منعقد شد، اظهار کرد: باید در برنامه‌های توسعه به سمت سرمایه‌گذاری بر روی مسائل اجتماعی و  فرهنگی و گردشگری بیش از پیش توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه  اگر بتوانیم تنها نیم درصد از درآمد گردشگری جهان را تصاحب کنیم نیازی به نفت نخواهیم داشت، افزود: کمبود اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گیلان باید با پیگیری‌های لازم و رایزنی های راهبردی منتج به افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شود تا بتوانیم رونق ملموسی را در این بخش شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه  اهمیت و حساسیت به مباحث فرهنگی، حفظ آثار  توسعه گردشگری و توجه به دست‌ساخته‌های هنرمندان به عنوان محور توسعه  در گیلان از نگاه مسؤولان سطوح بالا مغفول مانده، گفت: خواستار توجه بیشتر در تخصیص اعتبارات به میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان هستیم که دارای ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه بوده و بایستی اعتبارات ملی نیز در شأن ظرفیت‌های استان باشد.

به گفته مجری اشتغال اجتماع محور استان گیلان؛ براساس تفاهم‌نامه منعقده معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی با همکاری‌ مشترک بنیاد برکت طرح اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایجاد می‌شود که امکان کسب‌وکار برای توانمندان و مهارت آموخته‌های این بخش را ویژه فراهم خواهد آورد.

یاسر رمضان نژاد، با تاکید بر اشتغال‌زایی و توانمندسازی در مسیر تولید پایدار و مرتفع ساختن موانع اشتغال گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت در سال جاری در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در قالب مشاغل خرد و خانگی از مدلها و صنایع شناخته‌شده استان گیلان با نگاه ویژه حمایت میکند.

وی با اذعان به اینکه هدف اصلی این تفاهم‌نامه، توانمندسازی تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان، فروشندگان و پشتیبانان حوزه تولید در صنایع‌دستی و صنعتگران است، تصریح کرد: حفظ و پایداری مشاغل موجود و اشتغال آفرینی‌های جدید در حوزه صنایع‌دستی، اطلاع‌رسانی مربوط به تفاهم‌نامه به‌تازگی در دستور کار  ادارات کل میراث استان‌ها قرارگرفته  و در دستور کار اجرایی شدن بنیاد برکت قرار دارد.

مجری اشتغال اجتماع محور استان گیلان یکی از راه‌های حمایت از توسعه اقتصادی روستاها را حمایت از محصول محوری قلمداد کرد و افزود: جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت های روستا میتواند سبب رشد و توسعه مشاغل شود.
 
انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظر شما