شناسهٔ خبر: 47275643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع 220 میلیون تومان زکات در بین مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از توزیع 220 میلیون تومان زکات در بین مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: در همین راستا 2 هزار و 100 بسته معیشتی نیز توزیع شد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وجود هیأت نظارت بر جمع‌آوری و توزیع مبالغ جمع‌آوری شده در زکات فطره اظهار کرد: خوشبختانه سالانه مبالغ زکات فطره و نذورات جمع‌آوری شده با اولویت نیاز افراد و شرایط مددجویان در اسرع وقت توزیع و واریز به حساب جامعه هدف انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از جمع‌آوری بیش از ۲۲۰ میلیون تومان زکات فطره از ۵۹ صندوق ثابت، ۳۴ صندوق سیار و حدود ۱۰ موسسه خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده‌اند، در روز عید فطر خبر داد و گفت: همزمان با پویش ایران همدل در ماه ضیافت الهی بیش از یک میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲ هزار و ۱۰۰ بسته‌ معیشتی توسط موسسات خیریه و مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی جمع‌آوری و در بین خانواده‌های دارای معلول، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان بهزیستی توزیع شده است.

وی با تقدیر از خیرین در کمک به مددجویان بهزیستی تصریح کرد: خیرین شهرستان زنجان توانستند با اهدای بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بیشترین حمایت را از مددجویان بهزیستی داشته باشند و این در حالی است که در برگزاری پویش پازل همدلی برای یاری دانش‌آموزان نیازمند، خیرین ادب دوست شهرستان زنجان  گامی بزرگ در حمایت از کودکان و ادامه تحصیل تحت پوشش بهزیستی برداشتند.

محمدی قیداری با اشاره به برگزاری پویش همدلی در ماه مبارک رمضان افزود: در این پویش، خیرین با تهیه تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی و نزدیک به یک هزار بسته بهداشتی میان جامعه هدف بهزیستی در این نیت خیر سهیم شدند و کمک‌های غیرنقدی از طریق موسسات خیریه، مراکز مثبت زندگی، مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی با بهره‌مندی از مشارکت ارزشمند خیرین در میان جامعه هدف توزیع شد.

محمدی گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج، اشتغال و... افراد زیرپوشش  توزیع خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بصورت ماهیانه در خانواده نگهداری می‌شوند و بیش از  ۶۳۲ کودک نیز در طرح حامی توسط ۵۲۰ خیر تحت حمایت قرار گرفتند.

وی با تاکید بر این‌که در طرح حامی، اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند، افزود: به عنوان مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش بربیاید. در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود، یادآور شد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز داشته‌اند و تمامی پویش‌های همدلی با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می‌شود و امیدواریم مردم نیز اعتماد کرده و همکاری خوبی در این راستا داشته‌ باشند.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما