شناسهٔ خبر: 47275413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیپلماسی پاکستان و ترکیه در سازمان ملل برای حمایت از فلسطین

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیرامورخارجه پاکستان قرار است امروز برای حضور در سازمان ملل عازم نیویورک شود جایی که منابع دیپلماتیک گفتند وی با همتای ترکیه‌ای خود قرار است ابتکار مشترکی را برای حمایت از مردم فلسطین و کمک به جلوگیری از تهاجم اسرائیل ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه اعلام کردند: «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور با هدف طرح مساله فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش مشترک با ترکیه برای ترغیب جامعه جهانی جهت جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی، امروز عازم نیویورک می‌شود.

منابع آگاه گفتند: «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز به نیویورک سفر خواهد کرد تا با همتای پاکستانی خود ابتکار مشترک برای دفاع از حقوق ملت فلسطین را ارائه کند.

ساعاتی پیش رئیس مجلس پاکستان در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود بر عزم دو کشور برای حمایت از فلسطین و موضع گیری علیه تهاجم اسرائیل در مجامع منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

نخست‌ وزیر پاکستان و رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در یک گفت وگوی تلفنی، بر همکاری دو کشور در سطح جهانی از جمله سازمان ملل برای کمک به جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی در غزه و دفاع از حقوق ملت فلسطین توافق‌ کردند.

عمران‌خان و اردوغان متهعد شدند که در مجامع بین‌المللی به ویژه در سازمان ملل برای بسیج کردن مشترک جامعه جهانی برای کمک به جلوگیری از حملات اسرائیل به فلسطین همکاری کنند.

گفتنی است وزیر امورخارجه پاکستان در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک دولت اسلام‌آباد برای همفکری با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای درباره بحران غزه و کمک به جلوگیری از تهاجم نیروهای اشغالگر اسرائیل طی روزهای اخیر با وزیران امورخارجه آمریکا، چین، مصر، عربستان، افغانستان و سودان به صورت جداگانه تلفنی گفت‌وگو کرد.

پیش تر نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای که از سوی این کشور به شورای امنیت ارسال شد، اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات جنگی و اقدامات ضدبشری خود باید مسئول شناخته شده و پاسخگو شود.

«منیر اکرم» تاکید کرد: اقدامات اسرائیل غیرقانونی و علیه موازین حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل است. درحالی که قطعنامه‌های مربوط باید برای تحقق کشور مستقل و آزاد فلسطین به پایتختی قدس شریف به اجرا گذاشته شود.

نظر شما