شناسهٔ خبر: 47271604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارشاد:

نوآوری و خلاقیت‌اجتماعی ماندگار و تمدن‌ساز است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نوآوری و خلاقیت اجتماعی موضوعی بسیار مهم، اثر گذار، دارای عمق و ماندگار است، گفت: تمدن‌ها با خلاقیت پدیدآمده و استمرار پیدا می‌کنند و زمانی که خلاقیت را از دست دهند افول پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

سید عباس صالحی روز دوشنبه در آیین اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار ، نشان عالی شهید موسوی گفت: خلاقیت دارای جایگاهی خاص است و نیازی به تعریف و تمجید ندارد زیرا خلاقیت می تواند حوزه های علمی ، فن آورانه ، اقتصادی، کسب و کار، مفهوم شناسی و سایر موضوعات باشد که نیاز به توجه بیشتر از این را دارد.

وی با تاکید بر اینکه البته در حوزه خلاقیت اجتماعی تا حدودی غفلت کرده ایم، اظهار داشت: خلاقیت در همه امور دارای اثر گذاری زیادی دارد که کمتر به ثبت رسیده و شناخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند توجه زیادی در همه زمینه های  خلاقیت اجتماعی هستیم، گفت: در حوزه وسیع خلاقیت اجتماعی در قالب سلامت روانی اتفاقات بسیار زیادی در همه جوامع در حال شکل گیری است.

صالحی با بیان اینکه حوزه اعتماد و روابط اجتماعی نیز در جهان امروز در قالب تمدن کشورها در معرض تهدید است، افزود: در فاصله سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ اتفاقات خاصی در تعاملات اجتماعی رخ داده که قابل لمس است و شاهد کاهش ارتباطات داخل خانواده ها هستیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در تعاملات اجتماعی گرفتار یک اتفاق بزرگ هستیم که آینده اجتماعی ما را تهدید می کند، اظهار داشت: راه خلاقیت تنها در جوانی نیست اما کانون خلاقیت جوانی است و عنوان یک شهید جوان در جایزه ملی جوان نوآور ماندگار نشان عالی شهید موسوی یک اتفاق خوب و ارزشمند است.

وی گفت: تمدن ها یک اکسیر جوان هستند و اکسیر تمدن اسلامی ایثار و شهادت است که در این مهم جوانان آن به درجه ی والایی از خودگذشتگی خواهند رسید و اگر به دنبال تمدن سازی در این عرصه هستیم باید به این اکسیر توجه بیشتری شود زیرا این مسیر راهی روشن است که به این حرکت شتاب بیشتری می دهد.

در خاتمه این مراسم به خانواده شهید مصطفی موسوی لوح و تندیس جایزه ملی جوان نوآور ماندگار تقدیم و نشان عالی شهید موسوی به ۲۰ نفر از برگزیدگان این رویداد مهم فرهنگی اهدا شد.

نظر شما