شناسهٔ خبر: 47270172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگار پاکستانی: جهان در برابر تهاجم اسرائیل به رسانه‌ها سکوت نکند

اسلام‌آباد - ایرنا - روزنامه‌نگار و مجری شبکه پاکستانی «جی تی وی» با سرزنش سکوت کشورهای غربی از جمله آمریکا و سایر رسانه‌های همسو با سیاست این کشورها در قبال تهاجم اسرائیل به غزه به ویژه حمله به مقر نمایندگان رسانه، گفت: جهان باید بیدار شود و جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرد.

صاحب‌خبر -

«متین حیدر» روز دوشنبه طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد افزود: حمله به رسانه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی مصداق بارز دفن صدای نمایندگان مستقل است که تلاش می‌کنند تجاوز رژیم اشغالگر قدس را به دید و سمع ملت‌های جهان برسانند.

وی با محکوم کردن حملات ارتش رژیم اشغالگر قدس به غزه و یورش به غیرنظامیان از جمله مقر نمایندگان رسانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی، اظهار داشت: اسرائیل به هیچ اصول و قوانین بین المللی از جمله موازین حقوق بشری اهمیت نمی دهد.

این فعال رسانه‌ای در پاکستان تاکید کرد: هدف قرار دادن رسانه های بین المللی نقض آشکار قوانین، هنجارها و ارزش‌های بشردوستانه است اما علی رغم حمله وحشیانه اسرائیل به رسانه‌ها در غزه ما هیچ محکومیت رسمی توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده را مشاهده نکردیم.

وی از شورای امنیت سازمان ملل برای تسلیم در برابر فشار و مخالفت‌های آمریکا انتقاد کرد و افزود: وقت آن است که جهان بیدار شود و سکوت خود را در برابر قانون شکنی صهیونیست‌ها و اقدامات ضدبشری آنان بشکند.

متین حیدر گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید با رویکرد جدی تر وارد صحنه شود زیرا هدف از تخریب مرکز رسانه‌ها در غزه توسط اسرائیل جلوگیری از پوشش رسانه‌ای حملات و یورش بی رحمانه نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی و فلسطینیان است.

وی اوضاع غزه به ویژه پس از حمله به مرکز مستقل اطلاع رسانی و دفاتر مطبوعات خارجی را خطرناک‌ توصیف کرد و گفت: رسانه‌های جهان پس از حمله رژیم صهیونیستی باید با قدرت بیشتر در تهیه اخبار از غزه فعالیت و انعکاس فوری تداوم خشونت‌ها علیه مردم فلسطین را به ملت‌های جهان و دولت‌های آنان منعکس کنند.

تهاجم نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه و علیه فلسطینیان از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در این درگیری‌ها و حملات هوایی تاکنون نزدیک به ۱۴۰ فلسطینی از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن شهید شده و بیش از یک هزار تن زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی شنبه گذشته با حمله به برج الجلاء در غزه که محل استقرار خبرنگاران خارجی بود، سعی کرد تا با هدف قراردادن دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی که اخبار غزه را پوشش می دادند، صدای رسانه ها را خاموش کند و مانع انتشار اخبار مربوط به جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شود.

دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در برج الجلاء قرار داشت که اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

نظر شما