شناسهٔ خبر: 47266012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور ویدیو کنفرانسی مدیرعامل ایرنا؛

صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان رونمایی شد

کاشان- ایرنا- صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کاشان امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی در آیینی با حضور ویدیو کنفرانسی محمدرضا نوروزپور مدیرعامل این سازمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این آیین به همراه جشن ۳۰ سالگی ایرنا در کاشان و تقدیر از همکاران و روسای پیشین این خبرگزاری در منطقه شمال استان اصفهان با حضور محمدرضا نادری گیسور معاون خبر ایرنا، فاطمه نوری جهانگرد مدیر کل استان‌های ایرنا، سید سعید حسینی معاون اداره کل اخبار استان‌های ایرنا، فرمانداران منطقه کاشان و جمعی از مسوولان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز در سالن امام رضا(ع) فرمانداری ویژه کاشان برگزارشد.

صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان رونمایی شد

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه‌­ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و تولید محصولات رسانه ­ای – خبری در تاریخ ایران است. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خبرگزاری در راستای اهداف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به بازتعریف رسالت خبری خود پرداخت و برپایه­ اهدافی چون انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و مخابره واقعیت­ های ایران و جهان به‌ ویژه کشورهای اسلامی فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.

بنیان ایرنا در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» در چارچوب سازمانی وزارت امور خارجه و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان گذارده شد. نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه‌ای با عنوان اطلاع رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال ۱۳۴۲، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری پانا (PANA) تغییر نام داد.

پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه‌کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت. پایه‌گذاری وزارتخانه «اطلاعات و جهانگردی» در سال ۱۳۵۳ سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی‌هایی را تجربه کند. در این تغییرات، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد و اساسنامه آن نیز با ۲۳ ماده و هفت تبصره به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید. سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری ایرنا (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه‌ای در فعالیت‌های این رسانه گشوده شد.

اینک پس از سال ها فعالیت این رسانه با ۳۱ مرکز استانی و ۲۴ دفتر نمایندگی مشغول فعالیت است و اداره کل اخبار استان‌ها، حدود ۷۰ درصد اخبار منتشره ایرنا را به خود اختصاص داده است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان نیز از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد و امروز با رونمایی از صفحه اختصاصی این دفتر به نشانی irna.ir/kashan فعال تر از گذشته رسالت خبری خود را ادامه خواهد داد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

نظر شما