شناسهٔ خبر: 47265815 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرآستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع)اعلام کرد

از تامین هزینه درمان بیماران نیازمند تا خدمات مشاوره ای و حل اختلاف در آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع)

مزینانی با اشاره به خدمات آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) گفت: حمایت از کودکان کار و خانواده های بی بضاعت، تامین هزینه درمان بیماران نیازمند و خدمات مشاوره ای و شورای حل اختلاف از فعالیت های این آ‌ستان مقدس است.

صاحب‌خبر -

«مهدی مزینانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های امامزاه عینعلی و زینعلی(ع) واقع در منطقه پونک تهران گفت: آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) بر اساس سیاست های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه استان فعالیت دارد، به گونه ای که با ایجاد یک خانه فرهنگ در جوار این امامزاده مقدس اقدام به برگزاری 25 عنوان کلاس فرهنگی و مذهبی کرده ایم.

 

مدیر آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) با اشاره به ایجاد اولین شورای حل اختلاف کشور در جوار این آستان مقدس افزود: در این شورای حل اختلاف تلاش کرده ایم که به مشکلات حقوقی و خانوادگی مردم رسیدگی کنیم و با راه اندازی مرکز مشاوره با حضور 14 روان شناس خدمات مشاوره های به خانواده ها ارایه دهیم.

 

مزینانی با اشاره به راه اندازی خیمه های معرفت در این آستان مقدس خاطر نشان کرد: در مناسبت های مختلف در خیمه معرفت این آستان مقدس به مردم خدمات مختلفی اعم از پاسخ به سوالات شرعی و احکام، غرفه بازی و مسابقه برای کودکان ارایه می دهیم.

افتخارات ورزشی

وی باشگاه فرهنگی و ورزشی امام سجاد(ع) را از دیگر بخش های این آستان مقدس نام برد و تصریح کرد: شرکت کنندگان در باشگاه این آستان مقدس در مسابقات وزشی خارج کشور نیز کسب رتبه کرده اند و در بحران کرونا نیز باشگاه ورزشی این آستان مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی به علاقه مندان خدمات ارایه می داد.

 

مزینانی با اشاره به کمک رسانی این آستان مقدس به محرومین گفت: در سال گذشته به همت خیرین سبد های معیشتی به ارزش سه میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شد و برای دانش آموزان محروم تبلت برای بهره مندی از آموزش های مجازی خریداری کردیم. علاوه برآن روزانه 10 بیمار به صورت رایگان در درمانگاه آستان ویزیت می شوند و هزینه های درمان آنها پرداخت می شود و برای جوانان در شرف ازدواج نیز جهیزیه تهیه کردیم.

300 خانواده نیازمند تحت پوشش

مدیرآستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) با اشاره به اینکه 300 خانواده نیازمند تحت پوشش این آستان مقدس قرار دارد، گفت: در بحران کرونا 2500 بسته معیشتی میان خانواده های محروم در چندین مرحله توزیع شد.

 

وی پیرامون فعالیت های مرکز دارالقرآن که برخی از مربیان آن به صورت بین المللی فعالیت می کند، گفت: کلاسهای قرآنی دارالقرآن در حال حاضر در بستر فضای مجازی برگزار می شود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم که برای سال 1400، 1500 دانش پذیر را در دارالقرآن تربیت کنیم و بنا داریم با همکاری دانشگاههای جهان اسلام به صورت مجازی همکاری های لازم برای پخش کرسی های تلاوت داشته باشیم.

پروژه های عمرانی

وی با اشاره  پروژه های عمرانی این آستان مقدس گفت:پروژه ساختمان باشگاه سجاد(ع) یکی از پروژه های در حال تکمیل است که به دلیل استقبال گسترده مخاطبان درنظر داریم آن را گسترش داریم. ضمن اینکه در نظر داریم که این آستان مقدس را با بودجه ای بالغ بر 70 میلیارد تومان گسترش دهیم که این پروژه قرار است در سه طبقه زیرزمین و دوطبقه بالایی تکمیل شود.

 

وی گفت: پروژه امام سجاد(ع) شامل درمانگاه طب سنتی، صندوق های خیریه و مرکز مشاوره و فیزتوراپی مجهز، شورای حل اختلاف، فروشگاه گیاهی و غرفه های زنان سرپرست خانوار، باشگاه ورزشی و آشپزخانه و تاسیسات خواهد بود، به طوری که در آشپزخانه غذای گرم حضرتی میان بیمارانی که از شهرستان برای درمان به تهران مراجعه می کنند، توزیع می شود.

حمایت از کودکان کار

مدیر آستان مقدس حضرت عینعلی و زینعلی(ع) حمایت از کودکان کار را یکی دیگر از رویکردهای فعالیتی این آستان مقدس عنوان کرد و گفت: توزیع غذای گرم میان کودکان کار به همت گروه جهادی ساجدین انجام می شود. علاوه برآن یکی از رویکردهای ما تهیه اسباب بازی برای کودکان کار و ایجاد مرکز آموزشی برای آنها است.

 

وی تصریح کرد: بنا داریم، با همکاری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری برای روش های جدید ترک اعتیاد به صورت طب سنتی داشته باشیم و برای اولین بار در کشور برای ترک اعتیاد 100  فرد معتاد به صورت تخصصی و حرفه ای ورود خواهیم یافت.

پایان پیام/40

نظر شما