شناسهٔ خبر: 47265662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت‌نام بیش از ۳۳ هزار کلاس اولی‌ در کرمانشاه اول خرداد آغاز می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی‌ از اول خرداد ماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۳ هزار دانش آموز پایه اول در استان ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

«ناهید فضلی» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، آمار کلی دانش آموزان پایه اول در سال تحصیلی گذشته را ۳۲ هزار و ۴۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته ۸۷ درصد دانش آموزان پایه اول در استان به سامانه شاد متصل شدند.

وی در ادامه از والدین خواست از اول خرداد ماه با مراجعه حضوری به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود برای سنجش کودکان و ثبت نام آنها در پایه اول اقدام کنند و تاکید کرد که والدین به خاطر کرونا نباید ثبت نام دانش آموزان را به  تاخیر بندازند.

فضلی با بیان اینکه کلاس اول پایه حساس برای ورود به سیستم آموزش و پرورش است، گفت: طبق تحقیقات دانش آموزانی موفق هستند که همراهی والدین خود را داشته باشند.

وی اولیا را حلقه اتصال دانش آموزان با مدرسه و خانه توصیف کرد و بیان داشت: اگر اولیا در ایام کرونا کودکان را همراهی نکنند از نظر مهارت های اجتماعی دچار آسیب می شوند چرا که تصویر درستی از مدرسه و یادگیری نخواهند داشت.

او با تاکید بر لزوم تغییر فکر اولیا در خصوص یادگیری دانش آموزان در ایام کرونا گفت: اولیا مانند گذشته دیگر نباید فکر کنند که فقط معلم و مدرسه مسوول یادگیری کودکان است.

فضلی افزود: به این منظور امسال برای اولیای دانش آموزان پایه اول بسته های آموزشی به عنوان دستیار معلم پیش بینی شده است.

وی  با اشاره به برنامه «تار خانه در پود مدرسه» بیان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تمام اولیا دانش آموزان کلاس اولی نیز امسال در شبکه شاد آموزش خواهند دید و امیدواریم نقشه یادگیری دانش آموزان به خوبی شکل بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در  ادامه در خصوص دانش آموزانی که مقطع پیش دبستانی را نگذرانده باشند نیز گفت: برای این دانش آموزان در صورت مجوز ستاد کرونا یک دوره ۴۵ روزه به صورت حضوری برگزار می کنیم.

فضلی افزود: در صورت مخالفت ستاد کرونا نیز دوره به صورت مجازی از طریق سامانه شاد برگزار می شود.

کارنما یادگیری

این مقام مسوول در ادامه اشاره ای نیز به دانش آموزان پایه اول سال گذشته داشت و گفت: اگر دانش آموزی تا آخر اردیبهشت ماه استاندارد یادگیری لازم را کسب نکرد، اولیا نگران مردود شدن آنها نباشند چرا که برای ۶ هفته «کارنما یادگیری» در سه درس علوم، ریاضی و فارسی تهیه شده است.

فضلی تاکید کرد: اولیا باید در نظر داشته باشند که زمان یادگیری در دانش آموزان متفاوت است، لذا زمان نباید از دانش آموزان گرفته شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها در این ۶ هفته اضافه تمام دروس برای این دانش آموزان مرور می شود تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید به استاندارد لازم برسند.

ثبت نام پیش دبستانی ها از اول خرداد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه آغاز ثبت نام برای پیش دبستان را نیز اول خرداد ماه اعلام کرد و گفت: پیش دبستانی ها شامل ۲ گروه کودکان چهار تا پنج ساله متولد مهر ۹۵ تا مهر ۹۶ و نیز کودکان پنج تا ۶ ساله متولدین مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ می شوند.

فضلی افزود: ثبت نام در مقطع پیش دبستانی هر سال رشد داشته است به گونه ای که در سال ۹۶ ، ۱۴ هزار نفر ، سال ۹۷، ۲۱ هزار نفر ، سال ۹۸ ، ۲۲ هزار نفر و سال ۹۹ تعداد ۲۸ هزار نفر در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت حدود ۲۶هزار فرهنگی و ۳۲۵هزار دانش آموز دارد.

نظر شما