شناسهٔ خبر: 47261482 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آخرین وضعیت زلزله ۵.۵ ریشتری در خراسان شمالی/ مصدومیت ۳تَن و ترک خوردگی دیوارها

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مصدوم شدن سه تَن درپی وقوع زلزله در خراسان شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مصدوم شدن سه تَن درپی وقوع زلزله در خراسان شمالی خبر داد.

مهدی ولیپور  با اشاره به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی، گفت: در ساعت ۳:۳۴ بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که بلافاصله درپی آن تیم‌های ارزیابی به محل اعلام شدند و گزارش‌های آنان حاکی از وارد شدن خسارات به برخی از واحدهای مسکونی در این مناطق است.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۷ صبح امروز ۱۰ پس لرزه نیز به ثبت رسیده است، گفت: بزرگترین این پس لرزه‌ها ۵.۴ ریشتر بزرگی داشته است.

ولیپور با بیان اینکه تاکنون ۳۱ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند، گفت: هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت های جزیی داشته‌اند. بیشترین خسارت و آسیب دیدگی نیز در ۱۴ واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اساس اعلام امدادگران اورژانس این زلزله تاکنون سه مصدوم داشته است، گفت: این افراد بر اثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده‌اند، گفت: اقلام امدادی هم به محل حادثه ارسال شده است.

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این باره به ایسنا گفت: بر اساس گزارش اداره کل مدیریت بحران استان خراسان شمالی، زمین لرزه ۵.۵ ریشتری شهرستان جاجرم حوالی سنخواست تا لحظه گزارش موجب ترس و وحشت مردم، تخریب و ترک خوردگی دیوار و شکستگی شیشه برخی از منازل مسکونی در سه بخش سنخواست، شوقان و سملقان شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۲ شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۱۱ آبادی با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت تحت تأثیر بوده اند و در حال حاضر کلیه تیم های امدادی، درمانی و خدماتی در آماده باش و در مناطق تحت تأثیر مستقر هستند.

 ایسنا

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما