شناسهٔ خبر: 47259954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشاگری بی سابقه یکی از رهبران حزب جمهوریخواه درباره استیضاح ترامپ

دختر دیک چنی اعلام کرد برخی جمهوریخواهان از ترس جان خود به استیضاح ترامپ رای منفی دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان ان، لیز چنی، دختر دیک چنی (معاون اول جورج بوش پسر) و نماینده جمهوری خواه آمریکا که از منتقدان جدی دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین است، اقدام به افشاگری درباره رای منفی جمهوریخواهان کنگره به استیضاح ترامپ کرد. 

لیز چنی اعلام کرد در زمان ریاست جمهوری ترامپ، برخی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره به دلیل ترس از جان خود و تهدید‌های مکرر به مرگ به استیضاح رییس جمهور پیشین رای منفی دادند.

وی اظهار داشت: اگر به روند استیضاح نگاه کنیم، نمایندگان زیادی از حزب جمهوری خواه بودند که با سیاست‌ها و تصمیمات استراتژیک ترامپ مخالفت داشتند، ولی زمانی که موضوع استیضاح به صورت جدی مطرح شد بسیاری از آنان از موضع خود عقب نشینی کردند. بعد‌ها چند نماینده به من گفتند که از ترس جان خود و به دلایل امنیتی از این تصمیم خود منصرف شدند.

چنی عنوان کرد: جالب است بدانید آمریکا کشوری است که نمایندگان کنگره اش نمی‌توانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند چرا که احساس می‌کنند به دلیل امنیتی قادر به اظهارنظر شفاف نیستند.

دختر معاون اول جورج بوش پسر تاکید کرد: به عنوان یک نماینده همیشه احساس می‌کردم باید بتوانم از موضع خود دفاع کنم و پیگیر موانع سیاسی باشم، ولی متاسفانه ما در کشورمان با افول حقیقت رو به رو هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: من معتقدم همه ما موظفیم تمام تلاش خود را برای انتقال حقیقت و پایبندی به قانون اساسی و تعهدات خود به کار گیریم.

گفتنی است لیز چنی که قبلاً رهبری جمهوری خواهان در کنگره آمریکا را برعهده داشت چند روز پیش به دلیل ادامه انتقادات خود از ترامپ و اینکه نمایندگان جمهوری خواه همچنان پیرو نظرات رییس جمهور پیشین در روند تصمیم گیری‌های خود هستند از سمتش برکنار شد.

جمعه گذشته، الیس استفانیک یکی دیگر از نمایندگان کنگره و از حامیان ترامپ به عنوان جانشین لیز چنی به رهبری جمهوری خواهان در کنگره منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما