شناسهٔ خبر: 47221995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۲ واحد بوم گردی در روستای نوشنق نمین به بهره برداری رسید

استاندار اردبیل از افتتاح ۱۲ واحد اقامتی بوم گردی و گردشگری در روستای هدف گردشگری نوشنق نمین با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: برای توسعه این واحد‌ها باید با حمایت دستگاه‌های متولی امکانات رفاهی و تفریحی جهت ماندگاری بیشتر مسافران در این منطقه ایجاد شود.

او با بیان اینکه در شهرستان نمین شاهد فعالیت‌های گردشگری دیگری هستیم افزود: مراحل سفیدکاری هتل چهار ستاره با ۵۲ اتاق و سالن‌های مجلل تا اوایل مهرماه به اتمام می‌رسد و بطور قطع در سال آتی به بهره برداری کامل می‌رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر این طرح ها، سایت گردشگری و تفریحی فندقلو با ظرفیت گردشگری بسیار بالا در این منطقه واقع شده، ولی واحد اقامتی در این سایت وجود نداشت به این منظور مجموعه بوم گردی و هتل ۴ستاره جهت اقامت و ماندگاری مسافران نقش اساسی خواهند داشت.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود در جریان افتتاح سردخانه این شهرستان تصریح کرد: واحد سردخانه شهرستان نمین با ظرفیت ۴ هزار تن امروز به بهرداری رسید و در این راستا فعالیت‌های خوبی در احداث سردخانه انجام شده تا این ظرفیت سردخانه‌ای به ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و باغی استان نیاز اساسی به سردخانه داشته است، گفت: محصولات تولیدی کشاورزان از قبیل میوه‌های درختی و سیب زمینی جهت یافتن بازار فروش باید در انبار‌های سردخانه‌ای نگهداری می‌شدند که تاکنون ظرفیت ۱۸۵ هزار تن در استان احداث شده و تا پایان سال جاری به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای این سالن‌ها تامین اعتبار و تسهیلات خوبی از بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی ابلاغ شده و در مرحله عقد قرار داد قرار گرفته تا سرمایه ثابت و سرمایه در گردش این واحد‌ها تامین شود.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: کار‌های خوبی برای راه اندازی این مجموعه انجام شده و تسهیلات بانکی ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای رونق صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: صنایع دستی گلیم با برند گلیم شهرستان نمین در سال گذشته به ثبت ملی رسید و بزرگترین گلیم کشور نیز به نام این شهرستان بافته شد.

به گفته استاندار اردبیل مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان راه اندازی شده و جهت بهبودی کامل بیماران و ایجاد زمینه شغلی برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا بار دیگر به دلیل نداشتن شغل و مسایل مالی به مرحله اول بر نگردند.

بهنام جو عنوان کرد: عده‌ای از بیماران شرایط شغلی نامناسب داشته و تا مرحله کامل بهبودی باید مورد حمایت قرار گیرند و خانواده این افراد را نیز به نوعی کمک و حمایت کرد.

او اضافه کرد: در این مرکز ۳۵ نفر مورد حمایت و تحت درمان قرار گرفته و با همکاری سازمان بهزیستی، فرمانداری نمین و ngo فعال در زمینه ترک اعتیاد قرار گرفته اند که با برنامه ریزی‌های انجام شده، شاهد بهبودی کامل این بیماران و بازگشت به زندگی خود خواهیم شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما