شناسهٔ خبر: 47220899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

علی لاریجانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری:

اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران باشد/ دولت من هیچ ارتباطی به دولت آقای روحانی ندارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکومت و عقل خارج کرده‌اند، برخی با سوار شدن بر موج احساسات هزینه گزافی برای زندگی مردم ایجاد کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرد.
علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکومت و عقل خارج کرده‌اند، برخی با سوار شدن بر موج احساسات هزینه گزافی برای زندگی مردم ایجاد کردند.
آقای علی لاریجانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران درباره حضورش در انتخابات افزود: مسئله امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل است.
لاریجانی با بیان اینکه فرصت‌طلبان شعار می‌دهند تا انقلابیون را کنار بگذارند تصریح کرد: هنر آن است که گام‌ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور باشد.
وی ادامه داد: سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد و جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه بین المللی نه این که اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است، حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است که بدون دستپاچگی زمام امور دیپلماتیک را از دست بد اندیشان خارج کنند.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: طولانی شدن حل مسائل سیاست خارجی به زندگی مردم لطمه می‌زند، مسئله مهم ایجاد وفاق و همبستگی ملی در کشور است
وی ادامه داد: سیاست خارجی و اقتصاد یک هدف را باید دنبال کند بنابراین جهش تولیدی داخلی نیازمند با ثبات‌سازی در عرصه بین المللی است.
لاریجانی همچنین گفت: نباید هر روز مسئله در سیاست خارجی ایجاد شود، اداره کشور در اختیار افراطیون و سازشکاران نباید باشد.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از طرف دولت ثبت نام نکرده ام، مستقل آمدم، افزود: اینکه من از طرف دولت آمدم خط تخریبی است که علیه من راه انداخته اند، من راه سومی را برای اداره کشور در نظر گرفتم.
وی تاکید کرد: دولت من هیچ ارتباطی به دولت آقای روحانی ندارد و با هیچ یک از جریان‌ها رایزنی نکرده‌ام، قبلا بنا نداشتم در انتخابات نامزد شوم، اما پس از بیانات روز سه‌شنبه مقام معظم رهبری تصمیم گرفتم نام‌نویسی کنم، با برخی مراجع عظام تقلید درباره حضور در انتخابات هم صحبت کردم.

نظر شما