شناسهٔ خبر: 47187450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با آنا:

عدم وجود احزاب یکی از مشکلات کشور ما است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: عدم وجود احزاب یکی از ضعف‌هایی است که در کشور ما وجود دارد.

صاحب‌خبر -

سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا؛ با تأکید بر جایگاه احزاب در قانون اساسی گفت: بعد از شهادت شهید بهشتی و ماجرای حزب جمهوری اسلامی متاسفانه احزاب شایسته‌ای نداشتیم و مردم ما خیلی از احزاب دل خوشی ندارند؛ این یکی از ضعف‌هایی است که در کشور ما وجود دارد.

این نماینده ادوار گذشته مجلس در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان نقش احزاب را پر رنگ کرد، تصریح کرد: به عقیده من باید نخبگان در کنار هم مسئله احزاب را حل کنند، یعنی در طول سال ما حداقل ۵ حزب پای کار داشته باشیم که راجع‌ به موضوعات مختلف کار کنند تا با عضوگیری و حضور در صحنه‌ آنها این نقص برطرف شود.

اکرمی با تأکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات اذعان داشت: همه ما باید قبول بکنیم که هم در قانون، هم در شرع، انتخابات یک امر ضروری است و باید برگزار شود. مردم بنا را بر این بگذارند که حتماً در انتخابات حضور داشته باشند و بعد از معرفی افراد شایسته توسط شورای نگهبان؛ فرد مورد نظرشان را انتخاب کرده و به او رأی بدهند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: البته تمامی انتخابات‌ها در کشور ما فصلی صورت می‌گیرد، به این معنی که در فصل انتخابات یک موج هیجانی می‌آید و پس از آن تا انتخابات بعد خاموش می‌شود.

انتهای پیام/پ

نظر شما