شناسهٔ خبر: 47187087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳ پروژه مهم شیلاتی صادرات محور در قشم افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها – بهره‌برداری از ۳ پروژه پرورش ماهی در دریا با هدف افزایش محصولات صادرات محور ماهی در قفس قشم به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

منصور آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: سه شرکت آبزی پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید سالانه هشت‌ هزار و 500 تن ماهی با هدف تکمیل زنجیره آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات محور و تامین امنیت غذایی کشور از جمله پروژه‌های شاخص پرورش ماهی در دریا هستند، که توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی یکی دیگر از این شرکت‌ها نیز با اشتغال زایی برای 9 نفر و با آماده سازی و تکمیل 7 تانک به ظرفیت هر یک 600  متر در این برنامه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها با اشتغال زایی برای 31 نفر در فاز اول این پروژه در قفس هر کدام با 125 تن ظرفیت و در مجموع ظرفیت 500 تن در سال افتتاح خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: یکی دیگر از این شرکت‌ها نیز با اشتغال زایی برای 104 نفر در آب‌های ساحلی جنوب قشم، با پایان نصب تجهیزات زیرآبی آماده نصب 20 قفس با ظرفیت هر قفس 250 تن، پس از انجام این مراحل، با ظرفیت تولید پنج‌ هزار تن ماهی در سال فعالیت خواهد داشت.

شایان ذکر است پنجشنبه 23 اردیبهشت ‌ماه 1400 نشست ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور 10 پروژه منطقه آزاد قشم با سرمایه‌گذاری ارزی بیش از 21 میلیون دلار و 4 هزار و 10 میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری افتتاح می‌شود.

پیش ‌از این نیز در منطقه آزاد قشم در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری و طرح پنجشنبه‌های امید، با 53 پروژه به اعتبار ریالی 60 هزار و 660 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 260 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی پیشگام افتتاحیه‌ها در میان مناطق آزاد کشور بوده است.

انتهای پیام/7558/ح

 

نظر شما