شناسهٔ خبر: 47186757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان لرستان آزاد شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر ستاد دیه لرستان گفت: ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان در آستانه عید فطر با کمک و مشارکت خیرین آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا توکل شاکرمی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با تلاش و پیگیری خیرین هم استانی، مبالغی از طریق پویش های مجازی به حساب ستاد دیه استان واریز و موجب شد ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد در آستانه عیدفطر آزاد شوند.

وی ضمن تشکر از مردم نیک اندیش استان و نهادهای حمایتی افزود: در ابتدا برای آزادی ۲۱ نفر برنامه ریزی شده بود که با توجه به استقبال خیرین، احسان و گذشت شکات و مصالحه بیشتر با زندانیان بدهکار، ۲۵ بدهکار مالی آزاد شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۱ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان در زندان های استان تحمل حبس می کنند که از این تعداد ۱۸ نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی و تصادفات، ۱۷۲ نفر بدهکار مالی غیرکلاهبرداری و ۱۱ نفر بدهکار مهریه و نفقه هستند.

شاکرمی ضمن تاکید بر این موضوع که اخذ کمک از خیرین محدود به ماه مبارک رمضان نیست افزود: جمع آوری کمک و اقدام برای آزادی زندانیان غیر عمد تمام طول سال به صورت مستمر توسط ستاد دیه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق نظر آیات عظام مراجع تقلید پرداخت زکات فطریه با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد و نیکوکارانی که تمایل دارند این وجوهات را به منظور آزادی بدهکاران گرفتار در مسائل غیرکلاهبراری اختصاص دهند، می‌توانند از طریق کارت بانکی ستاد دیه استان لرستان به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۱۱۲۸۷ مبالغ خود را جهت استخلاص دربندانِ دردمند واریز نمایند.

نظر شما